Publicitat

Sarrià reflexiona sobre la situació dels drets de les dones en una xerrada de l’Assemblea 15-M

Vicky Moreno: "El feminisme no pot ser només una imatge publicitària"

spot_img

Publicat el 17.5.2019 9:00

Societat

Marta Trius

Feminisme, igualtat, seguretat, antimilitarisme o bé millora de les condicions laborals no són només paraules, són reivindicacions que es van posar sobre la taula el dijous 9 de maig a la conferència Els drets de les dones. On som? que va tenir lloc a la Casa Orlandai de la mà del Grup Assemblea 15-M de Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

Vicky Moreno, activista de Ca la Dona, DonesxDones i antimilitarista declarada, va ser l’encarregada de parlar de la situació actual de les dones, de la precarietat i inseguretat en la qual viuen en moltes parts del món “però també al nostre país” va recalcar.

Publicitat

Posant especial èmfasi en la vinculació del gènere, la classe i la procedència ètnica, Moreno va exposar la necessitat que tots, homes i dones, lluitem per acabar amb lacres com la violència masclista (posant com a exemple el cas de la Manada), així com va apostar per l’ensenyament obligatori públic, gratuït, laic i no discriminatori i la no exclusió de la dona pel simple fet de ser-ho.

D’igual forma va fer referència a l’antimilitarisme i la pau, ressaltant el fet que una major militarització de les ciutats “com està succeint a Barcelona per exemple” va dir, no implica necessàriament una major seguretat.

“El feminisme no pot ser només una imatge publicitària”

Aportant algunes dades com que, segons un estudi realitzat per l’Estat espanyol, la dona hauria de treballar 52 dies més a l’any per a guanyar el mateix que l’home, va parlar de la bretxa salarial i el llarg camí que encara queda per recórrer en aquest sentit.

Per a finalitzar la seva xerrada Moreno va afirmar “hem avançat gràcies a l’activisme i les campanyes del feminisme, tot i que encara queda molt per fer”, si bé també va dir que “el feminisme no pot ser solament una imatge publicitària” i no va oblidar subratllar que “si avancen les dones la societat avança”.

 

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Ariadna Cotén (CatComú), candidata de Sant Gervasi al 21D

Va ser una de les impulsores del 15-M al districte. El 12 de desembre farà un acte a la Casa Orlandai
spot_img

Un espai per recordar Adrienne Monnier

"Sent una de les literates més importants del món, mereix un reconeixement públic a casa nostra. Demano a la Biblioteca de Sarrià que es faci seva la iniciativa": l'opinió de Lluís Mallart

El carrer Doctor Ferran es tancarà totalment per les obres del metro

Arran de la construcció de l'estació de Manuel Girona, també hi haurà diverses línies afectades de bus de TMB

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]