Dimecres 24, abril 2024
13.5 C
Sant Gervasi
13.5 C
Sarrià
Publicitat

Sarrià reflexiona sobre la situació dels drets de les dones en una xerrada de l’Assemblea 15-M

Vicky Moreno: "El feminisme no pot ser només una imatge publicitària"

Marta Trius Chassaigne
Marta Trius Chassaigne
Periodista especialitzada en temes culturals i de voluntariat social. He treballat com a responsable de comunicació corporativa a empreses com Larousse editorial i Henkel Ibèrica. Així com a premsa turística i de viatges (Editur) i en agències de comunicació (BPMO Edigrup i premsa Intercomarcal). Col·laboro com a voluntària en temes de comunicació i d'altres, amb diverses entitats socials sense ànim de lucre.

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Societat

Marta Trius

Feminisme, igualtat, seguretat, antimilitarisme o bé millora de les condicions laborals no són només paraules, són reivindicacions que es van posar sobre la taula el dijous 9 de maig a la conferència Els drets de les dones. On som? que va tenir lloc a la Casa Orlandai de la mà del Grup Assemblea 15-M de Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

Vicky Moreno, activista de Ca la Dona, DonesxDones i antimilitarista declarada, va ser l’encarregada de parlar de la situació actual de les dones, de la precarietat i inseguretat en la qual viuen en moltes parts del món “però també al nostre país” va recalcar.

Publicitat

Posant especial èmfasi en la vinculació del gènere, la classe i la procedència ètnica, Moreno va exposar la necessitat que tots, homes i dones, lluitem per acabar amb lacres com la violència masclista (posant com a exemple el cas de la Manada), així com va apostar per l’ensenyament obligatori públic, gratuït, laic i no discriminatori i la no exclusió de la dona pel simple fet de ser-ho.

D’igual forma va fer referència a l’antimilitarisme i la pau, ressaltant el fet que una major militarització de les ciutats “com està succeint a Barcelona per exemple” va dir, no implica necessàriament una major seguretat.

“El feminisme no pot ser només una imatge publicitària”

Aportant algunes dades com que, segons un estudi realitzat per l’Estat espanyol, la dona hauria de treballar 52 dies més a l’any per a guanyar el mateix que l’home, va parlar de la bretxa salarial i el llarg camí que encara queda per recórrer en aquest sentit.

Per a finalitzar la seva xerrada Moreno va afirmar “hem avançat gràcies a l’activisme i les campanyes del feminisme, tot i que encara queda molt per fer”, si bé també va dir que “el feminisme no pot ser solament una imatge publicitària” i no va oblidar subratllar que “si avancen les dones la societat avança”.

 

 

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.