Societat
El Jardí
Davant les fortes onades de calor que s’aproximen, a conseqüència del canvi climàtic, l’Ajuntament de Barcelona ha anunciat el desplegament del Programa d’Ombres, que preveu dotar el districte de Sarrià-Sant Gervasi de 6 espais d’ombra nous abans de l’estiu.
El projecte forma part del Programa d’Espais de Proximitat i Interiors (PEPI), que té l’objectiu de millorar la qualitat de l’espai públic i protegir la salut de la ciutadania. En total, el programa compta amb un pressupost de 13 milions d’euros i preveu crear més de 50.000 m² de superfície d’ombra, repartits entre els diferents districtes de Barcelona.
En el cas de Sarrià-Sant Gervasi, s’han seleccionat 3 àrees de joc infantil per ombrejar: els jardins de Moragas, els jardins d’Elvira Farreras Valentí i la plaça de Pep Ventura. Paral·lelament, també s’instal·laran noves zones d’ombrejat a tres centres educatius: l’Institut Costa i Llobera, l’Escola Nabí i l’Escola Orlandai.
A banda, el consistori també preveu redactar diversos projectes de plantació d’arbrat a diferents emplaçaments. En el cas del districte, la intervenció es farà a la plaça Emili Mira, ubicada al barri de la Bonanova. Tanmateix, en aquest moment, encara s’està treballant per a poder licitar la redacció dels projectes executius i no serà fins l’hivern del 2026, com a molt d’hora, que es podran plantar els arbres.