Societat
El Jardí
El Districte ha homenatjat les persones centenàries d’aquest 2025 amb un acte a l’Auditori Carme Serrallonga de la Biblioteca de Sarrià. Més de 150 persones van assistir-hi amb els seus familiars i amics.
El lema d’enguany ha estat el de ‘Gràcies per tot el que ens heu regalat’, i els assistents van rebre un reconeixement públic per part del Districte, de mans de la regidora, Maria Eugènia Gay, i de la presidenta del Consell del Districte Titon Lailla que els hi va lliurar l’estatueta rèplica de la Pomona de Josep Clarà com a obsequi.
Els homenatjats van compartir sabers i vivències extraordinàries com també grans consells per poder arribar als 100 anys amb la vitalitat i l’entusiasme que van demostrar. La paciència, la positivitat, la il·lusió, la curiositat i la cura pels altres, són alguns dels secrets que van voler transmetre i que els assistents van escoltar amb molta atenció.
Es va obrir l’acte amb la cançó ‘Paraules d’Amor’ i, en el moment de lliurament dels obsequis es van dedicar i versionar quatre cançons al ritme de ‘Coti x Coti’, ‘Que Tinguem Sort’, ‘Un Beso i una flor’ i ‘Felicitá’ a càrrec del Duet de ‘El Teu Concert’. En aquestes versions es presentava a cadascun d’ells amb aquells trets que més característics al públic assistent.
Enguany han assistit 18 centenàries, algunes d’elles molt viatgeres, que han voltat per mig món o per mitja Espanya i van explicar les vivències viscudes, és el cas de l’Àngel, la Petra, l’Anna Maria, el Jaume i el Teolindo; altres emprenedores i vitals que han deixat un gran llegat a les generacions venidores com la Pepita, el Francesc, el Carles i el Ramon; d’altres amb grans aficions que els van encisar com la pintura, el jocs de taula, l’escriptura, la cuina, el mar i que han volgut compartir amb els seus éssers més estimats, i són la Lluïsa, la Paquita, La Roser, la Pilín, l’Helena i la Rosa; i finalment, els que han desprès molt amor i solidaritat per les seves venes i vers els altres, com la Roser, la Jacinta, la Carolina, la Mercè, la Montserrat, la Dolores i l’Olivia.
En acabar l’acte, es va cantar amb tot el públic assistent ‘Amigos para Siempre’ i es va fer el brindis i foto conjunta amb els i les protagonistes per tot seguit passar a fer el refrigeri en el qual van poder xerrar i compartir les sensacions viscudes.