Publicitat

Un simulacre d’incendi a Collserola mobilitza el veïnat a les portes d’un estiu amb risc extrem de foc

L'arribada de l'estiu té preocupats els veïns de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, que fa temps que reclamen una millor gestió forestal de Collserola

spot_img

Publicat el 7.5.2023 22:02

Societat

El Jardí

La trucada d’un veí al 112 a quarts de set de la tarda del 5 de maig, alertant d’un inici de foc a la urbanització de Mas Sauró, a les Planes, era fictícia aquesta vegada, però la situació d’emergència climàtica és present i preocupant alhora a Collserola, davant l’elevat risc d’un incendi real amb l’arribada de temperatures altes els pròxims mesos. Saber com actuar davant d’un incendi com a veí d’un barri de muntanya, era l’objectiu del simulacre comandat pels Bombers de Barcelona, la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra, el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola i el Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB), a més dels responsables dels plans d’autoprotecció. 

Publicitat

Confinament de veïns i veïnes a casa, protecció dels nuclis de població i de la residència de persones amb discapacitat intel·lectual de Mas Sauró, camions arribats del Parc de Bombers de Vall d’Hebron -el parc de Vallvidrera no obra fins al 16 de maig– i ús de drons, van ser algunes de les accions dutes a terme durant el simulacre d’incendi.

Publicitat
Simulacre d’incendi als barris de muntanya de Sarrià-Sant Gervasi © Ajuntament de Barcelona

El desplegament d’una quarantena d’efectius dels Bombers va ser vistós, a les portes d’una campanya forestal d’estiu que té preocupats els veïns de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, que fa temps que reclamen una major gestió forestal al llarg de tot l’any i millors franges de seguretat per una part de la població barcelonina que viu en un pulmó verd, que alhora pot ser un polvorí si no es fan bé les coses.

Simulacre d’incendi als barris de muntanya de Sarrià-Sant Gervasi © Ajuntament de Barcelona
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

“Collserola en perill” impulsa un manual de prevenció d’incendis forestals

Els veïns dels barris de muntanya difonen les mesures que cal adoptar a casa i als carrers

Les Planes rebrà 6 milions d’euros de l’Ajuntament per millores en l’espai públic

Les obres formen part del Pla de Barris de Muntanya, que exclou Vallvidrera i el Tibidabo

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

El veïnat dels barris de muntanya impulsa un procés participatiu per consensuar un pla d’ús de la Buenos Aires

Per fer-ho, s'ha preparat una enquesta i programat tres grups focals entre el 31 de març i el 2 d'abril
spot_img

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]