Publicitat

El tempeh, un aliment apte per a vegans

Aquest producte fermentat, amb un gust lleugerament salat, és un substitut freqüent de la carn i és molt versàtil

spot_img

Publicat el 27.3.2023 16:38

Cuina i Nutrició

Eva Remolina (Amic)

El tempeh és un aliment fermentat originari de Java, una illa d’Indonèsia i es fa a partir de la soia. És un producte ric en proteïnes i fibra, i s’utilitza com a substitut de la carn en moltes dietes vegetarianes i veganes.

Publicitat

El procés de producció del tempeh implica la inoculació de grans de soia cuits amb un cep específic de fongs Rhizopus oligosporus i la fermentació durant un període de temps determinat. Durant la fermentació, els enzims produïts pel fong descomponen els carbohidrats i proteïnes de la soia, convertint-los en compostos més digeribles i nutritius.

Publicitat

El seu sabor és terrós i lleugerament salat, i se sol comparar al de la nou. També es considera un sabor neutral, per la qual cosa resulta molt versàtil a l’hora d’usar-se a la cuina, i per això s’inclou en nombroses receptes, siguin dins de guisats, amanides o fritades.

Amb els seus 19 grams de proteïnes per cada 100 grams de l’aliment, supera al tofu en quantitat de fibra, tot i que també és més calòric. Com és un producte fermentat, és especialment bo per a la flora intestinal.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Propietats dels anacards

Entre d'altres, mantenen el sistema immunitari saludable i enforteixen els ossos

Els ous, una versàtil font de proteïna

Aquest aliment pot cuinar-se de moltes formes diferents i es pot consumir habitualment

Vuit aspectes a tenir en compte en una dieta vegana

La planificació dels menjars, la suficient obtenció de proteïna o el consum de greixos saludables són elements crucials

Cinc berenars ideals per a després de l’escola

No és un àpat exclusiu dels infants, tothom que necessiti menjar a mitja tarda pot gaudir d’aquestes propostes
spot_img

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

Un avió de paper per viatjar en qualsevol moment

Com que encara no estem preparades per deixar les vacances enrere, la Casa Usher ha triat dos llibres que parlen de dos viatges ben diferents, una lluna de mel a Itàlia i un parell de setmanes d’agost a la Grècia

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]