Publicitat

Trias carrega contra el carril bici de la Via Augusta: “No l’hauria fet mai”

El candidat de Junts demana el cessament del responsable del seu disseny i assegura que causa més "pol·lució" a la ciutat

spot_img

Publicat el 4.5.2023 18:30

Política

El Jardí

“No se m’ocorreria mai fer el carril bici a la Via Augusta com l’ha fet l’alcaldessa. S’ha de cessar qui l’ha dissenyat”. Així de contundent ha estat aquest dijous Xavier Trias respecte a un dels temes que més polèmica ha aixecat l’última setmana. Ho ha fet en un esmorzar informatiu de l’Associació Amics del País i el diari La Vanguardia, en què l’exalcalde també ha apuntat que el carril bici de la Via Augusta “crea dificultats a l’entrada de Barcelona” i genera “més pol·lució”.

Publicitat

L’avenç en les obres del carril bici, que anirà des de la Diagonal fins al passeig de la Bonanova, ha generat tensió, especialment entre els usuaris del vehicle privat, alguns dels quals han mostrat el seu desaprovament absolut a la infraestructura, perquè els redueix espai de circulació. La realitat, però, és que aquesta via ciclable era una reivindicació d’entitats i particulars del barri organitzats sota la plataforma Bici Augusta des de fa més de tres anys, i va tirar endavant a través dels pressupostos participatius, on va ser la proposta més votada. Una altra partida va sortir de l’acord que ERC va arrencar al Govern actual a través d’una proposició presentada al plenari de Sarrià-Sant Gervasi, en què Junts va votar a favor.

Publicitat

Les obres del carril bici de la Via Augusta van començar el 2020, quan es va fer un primer tram entre la Diagonal i la plaça Gal·la Placídia, però no va ser fins a finals de l’any passat que es va posar en marxa l’obra gran, entre la plaça Molina i el passeig de la Bonanova. A hores d’ara, les obres per fer arribar el carril bici fins a Sarrià avancen a bon ritme, amb la incògnita de si el carril estarà operatiu abans de la nit electoral del 28 de maig.

No és l’únic candidat contrari al carril bici

Xavier Trias, que ha estat fent diverses visites al districte durant les últimes setmanes, no ha estat l’únic candidat que s’ha mostrat contrari a la implantació del carril bici. L’alcaldable del Partit Popular, Daniel Sirera, assegurava la setmana passada que si guanya les eleccions eliminarà “la primera setmana de mandat” el carril bici de la Via Augusta. Per contra, plataformes com Bici Augusta celebraven recentment la finalització d’obres d’un nou tram i convidaven a pensar en noves opcions de carril bici de cara al futur.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Finalitzen les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les actuacions han permès millorar la mobilitat del carrer, dotar al barri de més zona verda i implantar un nou mobiliari

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat

Sarrià-Sant Gervasi aprova impulsar un projecte per cobrir la Via Augusta, a proposta de Junts

Tots els partits voten a favor de la iniciativa excepte el govern, que la qualifica de "poc creïble"
spot_img

Tots parents, tots diferents: els humans moderns

La genètica mostra que hi ha més variació dins de qualsevol població que no pas entre poblacions diferents: les diferències entre grups humans són molt menors del que el racisme vol fer creure

Pablo Espinós, 50 gols d’història de Sarrià i del Sant Ignasi

El jove futbolista del barri repassa la seva carrera construïda al costat dels seus amics i amb els valors que ha après des de petit

L’esperat retorn del Tramvia Blau ja té projecte i data

Durant tot el 2026 es farà un procés participatiu sobre la remodelació de l'avinguda Tibidabo i la recuperació de l'emblemàtic vehicle, i s'espera incloure el projecte -estimat en més de 40 milions d'euros- en els pressupostos del 2027

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí