Publicitat

El Costa i Llobera estudia la garantia de drets LGTBIQ+ a l’aula

L'alumat de la Comissió de Gènere de l'Institut Escola insta el centre a ser un espai 100% segur per al col·lectiu

spot_img

Publicat el 28.8.2024 15:54

Societat

El Jardí

L’alumnat de l’Institut Escola Costa i Llobera, a Sarrià, i de l’Institut Milà i Fontanals, a Ciutat Vella, han elaborat un informe amb propostes per fer de les escoles i els instituts espais segurs per al col·lectiu LGTBIQ+. Les recomanacions, s’emmarquen en el projecte ‘Transgredint la norma!: Comunitats globals lliures de LGTBIfòbia’, iniciativa finançada per l’Ajuntament de Barcelona. “Són recomanacions per implementar en els centres educatius amb l’objectiu de millorar la inclusió de les persones diverses sexoafectivament i de gènere”, explica la tècnica de l’Assemblea de Cooperació per la Pau (ACCP) -una de les entitats impulsores-, Sara Ortiz.

Publicitat

A l’Institut Escola Costa i Llobera, tot i que es percep generalment com un espai segur en matèria de drets LGTBIQ+, un 30% de l’alumnat admet haver normalitzat algun insult homòfob, un 47% ha presenciat situacions d’homofòbia al centre i un 22% les ha patit en primera persona. D’entre les agressions més comunes, destaquen les bromes i els insults. L’alumnat també destaca que a més d’actituds lgtbifòbiques, es fan comentaris masclistes i feixistes a les aules.

Publicitat

L’alumnat identifica hostilitat per part de l’entorn més proper

Una altra de les problemàtiques que s’ha posat damunt la taula, ha estat la de la percepció que tenen els joves sobre l’acceptació o rebuig per part de les famílies. Bona part de l’alumnat identifiquen hostilitat per part de l’entorn més proper, i en el millor dels casos, acceptació relativa o indiferència. En aquest sentit, una de les recomanacions que fan als centres és “implicar més a les famílies per revertir la sensació de poc suport familiar”.

Algunes d’aquestes recomanacions perquè les escoles siguin espais lliures de violències, han estat formar a l’alumnat i el professorat i difondre els protocols davant d’agressions lgtbifòbiques entre els referents, “perquè tot i que existeixen, s’ha detectat que en molts casos no es coneixen en profunditat”.

Un estudi fet pels alumnes que participen en la Comissió de Gènere

L’estudi l’han fet els alumnes que participen en les comissions de gènere dels centres, i la metodologia ha estat fer enquestes i entrevistes personals a alumnat i professorat amb la finalitat de detectar com és d’inclusiva l’escola i, a partir d’aquí, poder fer recomanacions per millorar els espais.

 

Notícies relacionades

Una desena d’activitats per commemorar a Sarrià-Sant Gervasi el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+

La Festa de l'Orgull a Casa Orlandai, xerrades, exposicions i tallers omplen el districte de propostes fins al 28 de juny

Parets que ens parlen a Sarrià i al Raval

Alumnes de 2n de Batxillerat de l'IE Costa i Llobera comparen els grafits que es fan als dos barris per esbrinar la ideologia política

Tenen els avis dret a visitar els seus nets i relacionar-s’hi?

Quan el conflicte és inevitable i s’acaba judicialitzant, els jutjats han de protegir sempre l’interès superior del menor

El joc: una gran eina educativa, per Carles Bosom

"Cal fer un esforç col·lectiu per donar accés a tots als infants a les activitats de lleure educatiu"
spot_img

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell

El Santuari Sant Antoni de Pàdua inaugura l’exposició benèfica “L’art amb València”

La mostra, que compta amb obres d'Antoni Tàpies, es podrà visitar fins al 10 de maig a Santaló

“Collserola en perill” llença un manual de prevenció d’incendis forestals

Els veïns dels barris de muntanya difonen les mesures que cal adoptar a casa i als carrers

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí