Publicitat

‘Vivències covid’, l’exposició que immortalitza els moments de la gent gran amb la pandèmia

Un cop finalitzi la mostra, diversos objectes es repartiran entre la gent gran de les residències: "Estem aquí, no esteu sols"

spot_img

Publicat el 6.12.2020 7:00

Societat

Roser Díaz

El passat dijous ens vàrem reunir sota la magnífica església dessacralitzada que avui és el Centre Cívic Pere Pruna, per assistir a la inauguració de l’exposició ‘Vivències Covid’, que presenta situacions viscudes per la gent gran de Sarrià – Sant Gervasi durant els mesos de la pandèmia.

Publicitat

A la Sala Central podíem veure tres tipus de treballs diferents. A l’esquerra, un conjunt de dibuixos on la il·lustradora Bea es posa a la pell d’una nena i que expressa de forma molt creativa el primer confinament; al centre, uns collages colpidors fets per gent de les residències de gent gran amb, al fil conductor, paraules desitjades com “salut” o “llibertat”, amb suports gràfics molt clars que transmetien els durs moments de la vida dins els centres geriàtrics en aquells mesos, i finalment, a la dreta i en tercer lloc, el dibuixant Josep Maria Calvo ha exposat unes de les seves moltes vinyetes, aquestes relacionades amb la covid-19 i el que suposa per a la gent, tant pel que fa al confinament com a l’absència de socialització o la conseqüència del nou anonimat produït per les mascaretes.

Publicitat

A la Sala lateral, un munt d’objectes diversos com poemes, pintures, records, i fotografies. Molts d’ells, sobre el Nadal. Tots preciosos i plens de sentiments. Són els treballs de la gent del barri. Però aquests objectes són molt més del que veiem: un cop finalitzi la mostra, es repartiran entre la gent gran de les residències. Serà la manera de dir: “Estem aquí, no esteu sols”. Dins de cada obsequi va un trosset de cor per acompanyar la melangia i la solitud.

Els espectadors, separats i amb mascaretes, per un moment vàrem pujar al cel escoltant a l’Emma Raventós al piano i a l’Emma Sarate al clarinet, les dues de l’escola de música Can Ponsic, interpretant obres de Beethoven i de Frederic Mompou. Va ser una vetllada preciosa on els joves i els grans van compartir il·lusions i sentiments.

A l’acte d’inauguració hi van assistir consellers del districte i el regidor Albert Batlle, i la presidenta del Centre Cívic Can Castelló Dolors Morera es va encarregar de conduir tota la sessió.

https://twitter.com/PP_Sarria/status/1334590653511118848?s=20

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Més de 150 terrasses nascudes durant la pandèmia es mantindran a Sarrià-Sant Gervasi

L'Ajuntament ha autoritzat 7 de cada 10 peticions de terrasses extraordinàries per la covid-19 a poder fer el pas a permanents

Sarrià – Sant Gervasi és el tercer districte de Barcelona amb més accidents de trànsit

Durant els primers sis mesos de l'any hi ha hagut 370 accidents atesos per la Guàrdia Urbana: una mitjana de dos per dia

La revista ‘Coses del Farró’ supera la pandèmia amb bona salut

El número 17 inclou mogudes històriques al barri i la reclamació veïnal de la reforma del carrer Balmes

Ars Viva: música per salvar la música

La cooperativa Ars Viva, al Farró, lluita per recuperar els alumnes perduts que feien classes de música abans de la pandèmia
spot_img

Les figues: propietats i usos

És una fruita particularment recomanable en moments d’esgotament físic i emocional puix que la seva ingesta estimula la concentració

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]