Publicitat

Volem o necessitem un canvi?

spot_img

Publicat el 23.1.2021 7:00

Opinió

Glòria Vilalta i Grau, enginyera de professió i metgessa de vocació

Aquest darrer any hi ha hagut molts canvis, i la majoria no han estat conscientment desitjats. Els canvis ens venen donats sovint des de l’exterior, però també els podem impulsar nosaltres.

Publicitat

Nosaltres sempre podem decidir canviar alguna cosa de la nostra vida. I els canvis, el moviment, si és conscient, és generalment positiu.

Publicitat

Un proverbi xinès diu que, si volem canviar coses a la nostra vida, només cal canviar 27 coses de la nostra llar. Si tenim en compte el principi Hermètic exposat per molts savis en diferents cultures, “el que és a dins és a fora, i el que és a fora és a dins”. Per tant, canviar coses de lloc o treure’n i introduir-ne de noves ens portarà a canvis a l’interior. Sovint, és més senzill començar per casa nostra: és el nostre reflex i la nostra aliada.

No cal –tot i que és molt saludable si es pot fer- canviar totalment de casa: podem simplement canviar un parell d’imatges de lloc o canviar el color d’una sola paret. Qualsevol canvi, per petit que sigui, generarà un moviment energètic en el nostre entorn que provocarà un moviment en el nostre interior. L’energia pot ser molt subtil, però això no li treu força. “El moviment d’ales d’una papallona pot provocar un huracà en l’altre extrem del món”, com diu una altra dita, que dona nom a ‘l’efecte papallona’.

Atrevim-nos, doncs, a moure’ns, a moure fitxa en la nostra vida, a fer un pas endavant cap a on volem anar. Sense moviment, no hi ha canvi.

Ara és un bon moment

Els canvis d’any, els començaments, sempre conviden més a fer un pas. És com si la vida ens donés una altra oportunitat. De fet, ens la dona cada segon, però els canvis estan més marcats en el canvi de dia, de setmana, de mes, d’estació, d’any o d’època. Els ritmes són importants.

Segons l’art mil·lenari del Feng Shui, art reservat antigament només als emperadors, el final d’any és un bon moment per desfer-nos d’allò que ja no ens cal o que ja no ens agrada. D’aquesta manera, deixem lloc per al que és nou, per al que necessitem o  per al que volem.

Ja hem passat el cap d’any occidental, però encara queden uns dies per al canvi d’any segons el calendari xinès. Aquest any toca l’any del bou, que començarà el 12 de febrer. Tenim, doncs, una nova oportunitat.

Aprofitem doncs aquests dies per renovar l’energia de la nostra llar. Buidem, renovem, canviem de colors, de formes, de posicions, de materials… Canviem el nostre entorn, i sorgiran canvis en el nostre interior.

Aprofitem aquesta nova oportunitat per caminar cap a on volem anar.

Us desitjo bon moviment, bon canvi i bon any nou!

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La defensa de les 9 de Cassoles demana l’absolució durant el judici

El Sindicat d'Habitatge denuncia un "muntatge policial" i assegura que ho "tornarien a fer"

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

Amenaçades a 8 anys de presó per intentar aturar un desnonament al Putxet: “Ho tornaríem a fer”

El grup de suport Les 9 de Cassoles recapta fons per fer front a les despeses jurídiques que els reclamen per haver defensat el dret a l'habitatge

El veïnat de Sarrià fa pinya perquè Can Raventós sigui un refugi climàtic i espai per a la cultura popular

La Plataforma Defensem Can Raventós prepara accions i mobilitzacions que compten amb el suport d'una trentena d'entitats i la majoria dels partits de l'oposició
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]