Política
El Jardí
El grup municipal de Vox, que compta amb un conseller de districte a Sarrià-Sant Gervasi i que va quedar en cinquena posició a les eleccions municipals del 2023, ha elevat una polèmica proposició al Consell Plenari de Sarrià – Sant Gervasi que se celebrarà el pròxim dimarts 18 de març. Es tracta d’una proposta per reduir el nombre d’avortaments que es fan al districte.
Concretament, el grup d’extrema-dreta proposa la creació d’una oficina d’atenció a mares embarassades “amb dificultats”. Aquesta, hauria d’incloure les funcions d’oferir “alternatives”, segons Vox, com ara el suport d’associacions “a favor de la vida”, també “orientacions per obtenir ajudes socials”, i “assessorament per part de l’administració pública”.
“D’aquesta manera l’objectiu és reduir la xifra d’avortaments al districte de Sarrià-Sant Gervasi”, afegeixen els ultres en l’escrit. Ara falta veure si la proposta queda aprovada o no al ple de dimarts. A hores d’ara, qui té majoria al plenari és Junts, amb 10 consellers. El segueixen tres del PP, dos del PSC, dos de BComú, un d’ERC i un de Vox. En cas que la dreta conservadora del PP i Vox votin a favor, sumarien 4 vots. Insuficients per un plenari de 19 consellers.
L’avortament és un dret reconegut a l’Estat espanyol i els serveis públics en garanteixen l’accés al sistema sanitari tal com queda regulat en la llei: “Ley Orgánica por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2010, de 3 de marzo, de salud sexual y reproductiva y de la interrupción voluntaria del embarazo” de 16 de febrer de 2023. La llei aplica per igual a totes a les dones amb l’excepció de les menors de 16 anys que necessiten una autorització explícita dels tutors legals per avortar.