Per accedir al contingut crea un compte gratuït
Llegeix
Accés il·limitat: subscriu-te a El Jardí
Ciència i Natura
El Jardí
El ple de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la incorporació de cinc nous arbres al Catàleg d’interès local. Un d’ells, és un pollancre (Populus nigra), ubicat a la Font de Can Llevallol, a Vallvidrera.
El Catàleg d’arbres d’interès local conté els exemplars d’arbres, palmeres i arbustos més valuosos que hi ha als carrers i als jardins tant públics com particulars de Barcelona. La inclusió en aquest catàleg n’assegura la conservació i les condicions de desenvolupament i en cap cas es poden eliminar els exemplars.
L’elecció dels exemplars és a càrrec de la Comissió de Catalogació a petició de tècnics de Parcs i Jardins, ciutadania o entitats. La Comissió trasllada la proposta al Consell d’Administració de Parcs i Jardins i, un cop aquest l’aprova, cal que l’aprovi definitivament el Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona.
Els elements que es tenen en compte a l’hora d’incloure un arbre dins aquest catàleg són, principalment, la seva espècie, la singularitat, les qualitats morfològiques estètiques, el valor històric, l’edat i la mida. Barcelona compta amb un total de 213 catalogacions.






