Publicitat

Moren els arbres a Barcelona

Tomàs Puntí escriu a 'El Racó del Veïnat' sobre l'estrès hídric de l'arbrat al carrer Sant Eusebi, al Farró

Publicat el 26.10.2023 14:19 · Actualitzat el 27.10.2023 15:56

El Racó del Veïnat

Tomàs Puntí

Moren els arbres, segurament per estrès hídric i problemes en el reg, al carrer Sant Eusebi, al Farró, en el tram que va de la Via Augusta a l’avinguda Riera de Cassoles. Sis dels disset arbres que es van plantar el 2017 ja han desaparegut, mentre que la resta apareixen com a arbres assedegats, amb un aspecte esquelètic, tocats de mort.

Les obres de remodelació del carrer, fetes el 2017, van suposar l’eliminació de les places de pàrquing per a cotxes, l’ampliació de les voreres i la plantació d’arbres. Un plantejament, de sortida, correcte, una millora substancial per a un carrer més verd i tranquil. Tanmateix, al problema de la mort dels arbres s’afegeixen les motos que s’amunteguen com volen per una de les voreres i redueixen l’espai dels vianants, i també els pixats i caques dels gossos que empastifen el carrer.

Publicitat

Una política de protecció ambiental i una certa sensibilitat ecològica han de servir per protegir l’escàs patrimoni natural de la ciutat. El progressiu deteriorament dels arbres, la seva mort anunciada, requereix una actuació ràpida de l’Ajuntament de Barcelona.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Can Puig o ‘La Ciudad de los Muchachos’, després del soroll mediàtic

"La resolució del síndic va tornar a posar el tema sobre la taula. Ara falta veure si tot plegat acaba convertint-se en un debat puntual o si finalment apareix algun gest que faci visible la història"

Els plàtans o plataners, els arbres més urbans i un símbol identitari de ciutats i pobles

Els primers plataners d'ombra que van arribar a la ciutat de Barcelona procedien de la Devesa de Girona i es van plantar l'any 1861 a la rambla de Canaletes

“Pots tenir una vida digna a un lloc menys exclusiu”

"Davant la injustícia no tenim alternativa, organitzem-nos i lluitem per un habitatge digne per a tothom": l'opinió del Sindicat d'Habitatge de Cassoles
spot_img

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí