Publicitat

L’Any Oró aprofundeix en la neurociència a la Clínica Corachan

Psicòlegs, psiquiatres, neuròlegs, neurocirurgians, enginyers i també el cap de Meteorologia de TV3, Tomàs Molina, participen en la jornada

spot_img

Publicat el 28.11.2023 6:00

Biologia

Josep Prim

El dijous 26 d’octubre, coincidint amb el centenari del naixement del científic Joan Oró i aprofitant l’homenatge que se li fa a tot Catalunya amb la celebració de l’Any Oró, es va celebrar una Jornada d’Avenços en Neurociències a la Clínica Corachan, a les Tres Torres. A la inauguració van assistir el cap del Consell d’Administració de la Corachan, el doctor Eduardo Larrousse; el director Assistencial de la clínica, el doctor Carlos Emparan, i el president de la Comissió de Docència del centre, el doctor Ramón Carreras.

Publicitat

El llegat de la Fundació Joan Oró, que fou creada pel bioquímic, inclou la divulgació científica en tots els àmbits de la societat. Seguint les seves indicacions, a la jornada es va comptar amb conferenciants de diverses àrees acadèmiques com psicòlegs, psiquiatres, neuròlegs, neurocirurgians, enginyers i també el cap de Meteorologia de TV3, Tomàs Molina. També s’ha de destacar la presència del fill de Joan Oró, el doctor John Oró i Forteza, neurocirurgià que actualment viu a Denver (Colorado), als Estats Units, i que va parlar sobre la malaltia d’Arnold-Chiari.

Publicitat

Van ser molt interessants les conferències del doctor Rafel Blesa, neuròleg, sobre la malaltia d’Alzheimer i la importància del seu diagnòstic precoç; i la de la neuròloga i escriptora Isabel Güell, que va explica les interconnexions entre els tipus de pacients i les malalties neurològiques. La del doctor Muñoz va tractar sobre els avenços tècnics en els tractaments neuroquirúrgics de les malalties com el Parkinson i la xerrada de la doctora Montserrat Ortiz, coordinadora de la Unitat el Dolor, sobre tractament del dolor crònic. El doctor Martínez Pintor, reumatòleg, ens va donar una visió del dolor des del punt de vista dels factors biopsicosocials.

Les xarxes socials i el canvi climàtic

Per la seva banda, el psiquiatre Montejo va parlar sobre la visió del dolor des del punt de vista històric, de l’antiguitat fins al temps actual. I Xavier Guix, psicòleg, sobre la pèrdua d’atenció i voluntat per culpa de les xarxes socials. Com a programa multidisciplinari, també es va convidar a enginyers com Ramon Drudis, que va parlar sobre el planeta Mart; Alex Pedret, sobre el control dels pacients tant a escala hospitalària com a domicili, amb sensors de telemetria com les polseres, i Tomàs Molina, que va parlar sobre la influència del temps en la salut de les persones centrat majoritàriament en el canvi climàtic.

La cloenda de la jornada la va fer el doctor John Oró parlant sobre les indicacions i consells del que hem de fer per prolongar la vida amb bones condicions tant físiques com mentals.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Dra. Teresa Checa: “El càncer de mama no és una malaltia lletja, no ha de ser tabú”

L'oncòloga de l'Institut d'Oncologia Corachan remarca la importància de no atabalar les pacients amb dades i escoltar més
spot_img

Abaixa la persiana un dels forns centenaris de Sarrià: “No hem pogut trobar forners per seguir”

"Ens acomiadem amb el cor ple, sabent que hem format part del dia a dia de moltes llars i que hem compartit molt més que forn i llevat: hem compartit vida"

L’AV de la Bonanova celebra el 50è aniversari rodejada d’amics, socis i autoritats

L'Orquestra Simfònica Vozes va amenitzar la festivitat de l'associació, que va néixer al final de la dictadura amb la voluntat de "construir Barcelona" i treure-la de la grisor

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]