Publicitat

Ara ens toca als joves

spot_img

Publicat el 23.10.2017 17:00

La mirada jove

JNC Sarrià – Sant Gervasi

No perdonem. No perdonem que s’utilitzi la violència contra l’expressió més pacífica i democràtica. No perdonem les agressions contra els nostres avis, pares, germans i veïns. No perdonem la persecució i la vulneració de drets fonamentals de premsa, de llibertat d’expressió i de manifestació que tant els hi va costar aconseguir als nostres pares i avis.
Els esdeveniments d’aquests darrers mesos han demostrat la necessitat de participar, de sortir al carrer i de defensar tot allò que es va conquistar fa més de 40 anys. El passat 1 d’octubre, vam ser espectadors de l’obra més deplorable de les últimes dècades, de l’escenificació d’un Estat autoritari i intolerant que es desemmascarava i mostrava que encara manté la seva essència franquista ben arrelada. Com diu el refrany: si el pare és músic, el fill és ballador.

Publicitat

Tanmateix, malgrat la força repressora d’un estat demofòbic, no van aconseguir imposar-se perquè vam votar, i ho vam fer amb dignitat i al costat de tots aquells que ho van fer possible. Molts joves vam ser partícips d’aquell dia històric i vam contribuir a l’èxit del referèndum des de diferents responsabilitats. Joves que vam ser membres de mesa, apoderats, que vam dormir als col·legis per garantir-ne l’obertura el dia de la votació o que vam traficar amb urnes sota el setge d’un Estat que va fer tot el possible per impedir-ho tot. I ho vam fer des de les escoles, des dels centres cívics, des de les places i des dels carrers, que sempre seran nostres.

Publicitat

Els joves el 1 d’octubre

L’1 d’octubre va ser el dia en què molts joves d’aquest país, que potser havien participat poc o gens en política, van carregar-se de responsabilitat històrica per defensar i agafar el relleu dels drets aconseguits pels seus pares i avis, i a la vegada reivindicar una societat coherent amb els més alts estàndards de democràcia i drets individuals i civils. Entre barricades, clavells, urnes i paperetes es trobava el més important, la lluita de la gent gran i dels pares que defensaven l’obra democràtica que tant els hi havia costat construir en el passat; i la nostra lluita, la dels joves, que amb la major de les conviccions volíem preservar aquest llegat i construir-nos un futur més digne, tolerant i democràtic.

Des de la JNC Sarrià-Sant Gervasi sabem el que ens hi juguem aquestes setmanes o mesos que venen fins que Catalunya esdevingui un Estat independent de ple dret. Com també sabem que ens queden molts anys per endavant i que la millor manera de viure aquests anys és creant un nou país fet per nosaltres, on hi siguem més presents, més participatius, més escoltats i més decisius. I si durant aquests nous passos que haurem de fer ens sobrevé la por, el cansament o el dubte, tinguem sempre present allò que va dir A. Lincoln: “La millor manera de predir el nostre futur és crear-lo”.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Millores de l’accessibilitat a 4 punts dels barris de muntanya

Les actuacions es faran als carrers de Marmellà, Guerau de Liost, Claudi Sabadell i Roma

El cabusset: un ocell aquàtic que resideix tot l’any a Catalunya

És un excel·lent bussejador, ja que se submergeix durant 15-20 segons sota l'aigua i pot arribar fins a 20 metres per buscar aliment, petits peixos, nimfes d'insectes aquàtics i mol·luscs

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]