Societat
El Jardí
El primer dels dos vehicles de la Cuca de Llum, el nou funicular del Parc d’Atraccions del Tibidabo, ha arribat aquest dijous a Barcelona procedent de França, on hi ha instal·lada la fàbrica encarregada de la seva construcció. Tot i que la idea era que els dos primers vagons arribessin tapats, perquè el resultat no fos públic fins al seu muntatge definitiu, a les xarxes socials ha circulat una imatge al descobert a la seva arribada a la plaça Doctor Andreu.
El parc espera reduir en un 15% els desplaçaments amb vehicle privat al cim del Tibidabo, amb la posada en marxa del que es considera com “la primera gran experiència del parc” i la porta d’entrada a través de l’entorn natural de Collserola.
Avui han arribat els primers dos cotxes del nou Funicular del Tibidabo "Cuca de Llum". pic.twitter.com/mH6VL9wgVB
— Ricard Duran Agustí (@RicardDuran98) March 11, 2021
Dijous de la setmana vinent està prevista l’arribada del segon vehicle, amb dos vagons més, i la previsió és que la Cuca de Llum es pugui posar en marxa de cara a l’estiu.
https://twitter.com/parctibidabo/status/1369973449897222147?s=20
La Cuca de Llum assolirà una velocitat de deu metres per segon (fins ara era de quatre metres per segon), amb la qual cosa el trajecte passarà a durar de set a tres minuts, i també triplicarà l’aforament fins a les 252 persones respecte a les 120 places que hi havia fins ara. En aquest vídeo publicat pel parc se’n poden veure més detalls.
Fa dies que alguns usuaris, també a les xarxes socials, publiquen fotografies del trajecte de llum que ocuparà el nou funicular i que s’enfila per la muntanya fins al Parc d’Atraccions.
Ja fa unes quantes nits que hi ha una nova línia de llum que s'enfila cap al cim del Tibidabo: és la il·luminació de la via de la Cuca de Llum del @parctibidabo. pic.twitter.com/dI9Btn8q1r
— Ferran N (@ferrniga) March 6, 2021
A través del conveni signat entre la Fundació TMB i el Parc d’Atraccions Tibidado, un dels quatre vagons que s’utilitzava fins ara passarà a formar part de la col·lecció del futur Museu del Transport. Els altres tres, s’han enviat a desballestar.
Impulsat pel Doctor Andreu al segle XX, l’històric funicular del Tibidabo es va inaugurar el 1901 convertint-se en una part important del patrimoni barceloní. Té el privilegi d’haver estat el primer funicular de l’Estat espanyol i el més llarg.