Publicitat

El Teatre La Gleva torna a programar ‘Así empezó la guerra’

Un text que resumeix amb humilitat i bellesa el contracte entre artista i públic que s'estableix en una sala de teatre

Publicat el 25.3.2019 17:00 · Actualitzat el 26.3.2019 9:08

Cultura

El Jardí

La segona meitat de març el Teatre La Gleva ha tornat a programar Así empezó la guerra, un muntatge de la companyia La Chacha del Rey —en residència al teatre del Farró—, que ja havien programat el juny de l’any passat.

És una obra de dos intèrprets que funciona a base de monòlegs: el de l’assistent, l’Eduard Tudela, que ens obre la porta de la sala i la dona, la Laia Alberch, que ve a desfogar-se al ring. Tots dos són com les dues cares d’una mateixa moneda, dos personatges que ens parlen de l’angoixa existencial. Ella des d’una perspectiva mental, intensa i a la recerca de respostes, i ell des de la quotidianitat i la senzillesa. Dues formes d’enfrontar-se al buit, com ens explica Alberch en el seu primer monòleg, on parla de la posició del creador i de les expectatives dels espectadors, un text que resumeix amb humilitat i bellesa el contracte entre artista i públic que s’estableix en una sala de teatre.

Publicitat

L’obra és provocativa i interpel·la directament a l’espectador que, en alguns moments pot sentir-se incòmode. Però mai indiferent davant un muntatge fet per gent jove però amb maduresa com a actors.

Un encert més del Teatre de la Gleva que sap compaginar obres de creadors consolidats amb altres de companyies joves que necessiten espais on donar-se a conèixer. A l’abril es presenta Dolç, un text i direcció de Roger Peña, amb la interpretació de Malcom McCarthy, Neus Pàmies, Laia Alberch (que repeteix) i Ivet Zamora. Es presentarà de dimecres a diumenge entre el 3 i el 21 d’abril:

Aquesta setmana, de dimecres a diumenge, encara es pot veure Así empezó la guerra.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Teatres del Farró obre les seves portes amb una comèdia de Virginia Woolf mai estrenada a l’estat espanyol

La nova sala, polivalent i amb capacitat per 250 persones, estrena per primera vegada Freshwater

Neix un pol artístic gestionat per la Gleva: Teatres del Farró

El teatre farronenc obrirà un nou espai escènic que s'ubicarà a la plaça de Mañé i Flaquer la tardor de 2025

‘El nebot de Rameau’ converteix el diàleg de Diderot en una sàtira sobre el compromís social

La Gleva estrena l’obra de teatre dirigida per Ramon Simó, que es podrà veure fins al 26 de gener

Tangos en homenatge a Cunillé i altres propostes escèniques: el programa de la Gleva fins a final d’any

'Les bacants', d'Albert Arribas o 'Otel·lo', de Josep Pere Peyró són algunes de les obres que es podran veure
spot_img

El Putxet recupera la Caseta de Nines

Una restauració íntegra ha permès que la caseta torni a tenir l'aspecte original després d’anys de degradació

Atraquen una joieria de Sarrià en plena llum del dia

Els Mossos d'Esquadra han detingut cinc lladres i el propietari de l'establiment ha resultat ferit

Bernat Padrosa: “Vaig començar en una habitació fent classes particulars i ara coordino dues escoles de música”

Conversem amb el creador de Trèmolo sobre el valor de l'educació musical i els seus nous projectes al barri del Farró

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí