Publicitat

Audiència Pública i Consell Plenari

Publicat el 21.9.2018 12:00

Notícies del districte

Carme Rocamora i Maria Antònia Font

L’última Audiència i Consell Plenari abans de les vacances d’estiu es va celebrar el 18 de juliol. Sens dubte, el que va marcar la jornada va ser l’aprovació per part del Consell Plenari de la iniciativa ciutadana pel canvi de nom de l’avinguda Príncep d’Astúries per Riera de Cassoles. Una passa més per la plataforma Riera de Cassoles, després d’haver recollit signatures i haver aconseguit també que la iniciativa s’aprovés a l’altre districte afectat, el de Gràcia. L’aprovació en Consell Plenari de Sarrià – Sant Gervasi va alegrar els components de la plataforma, que van veure que bona part del districte els donava suport, excepte el Partit Popular, que va votar en contra, i Ciutadans, que en aquest cas, es va abstenir. A banda d’aquesta aprovació, les queixes dels veïns van anar així:

Sant Gervasi

Publicitat

Per començar, des de la CUP van reclamar una biblioteca als jardins Muñoz Ramonet i que aquesta compti amb un espai dedicat a la memòria sobre qui va ser el “franquista Muñoz Ramonet”, van dir els cupaires. Per altra banda, l’associació de veïns del Putxet va mostrar la seva preocupació per la mala convivència al parc del Turó, atès que tal i com van exposar, s’hi fan “botellots” perquè a la nit “el parc no està prou ben tancat i els joves hi poden accedir”. Des de la mateixa associació de veïns van lamentar que no se sàpiga res sobre què es farà a Manacor 1. Fa uns mesos va començar un estudi que ja ha finalitzat i no es coneixen els resultats.

Per últim, una queixa molt recurrent al Consell Plenari aquests últims mesos: els gossos. Els veïns de la Plataforma d’Afectats del Carrer Gandúxer van exposar una vegada més que l’espai per a gossos de Piscines i Esports és “completament insalubre”.

Sarrià

Pel que fa als veïns de Sarrià, aquests van preguntar sobretot quan començarà a construir-se la biblioteca. El govern va respondre que possiblement el projecte s’endarrerirà, entre d’altres coses perquè la Generalitat i l’Estat els deuen diners, van explicar. Tot i això, van assegurar que el compromís és tenir la llicència de les obres aquest mandat, és a dir, abans del mes de maig.

Un altre dels temes que més va interessar a l’Audiència va ser el de la millora del carrer Major de Sarrià, sobretot pel que fa a les al·legacions que es van presentar respecte al canvi de sentit. Els comuns van respondre que s’ha repensat el canvi de circulació ja que els inconvenients són més que les millores. En la part decisòria del Consell Plenari, el Grup Demòcrata va demanar mantenir un sol sentit a Major de Sarrià. Un aspecte que el govern va acceptar en aquesta fase però es va reservar el canvi per si més endavant fos necessari.

Sobre l’Ateneu Popular de Sarrià, es va informar que a finals d’agost —tot i que finalment es fa al setembre— es faria la retirada d’elements de les casetes d’Hort de la Vila i, entre setembre i octubre es farà una reunió per decidir el futur de l’espai. Pel que afecta a les Tres Torres, el bus V9 va tornar a rebre crítiques i l’Ajuntament va justificar que el seu recorregut respon a una visió global de ciutat i que és el millor recorregut, amb menor incidència al trànsit. Tot i això, van assegurar que un cop comenci el curs i hi hagi classes, es farà un estudi per si s’han d’aplicar correccions.

Acabada l’Audiència Pública, al Consell Plenari es va aprovar de manera unànime per tots els grups una declaració institucional sobre la necessitat d’acabar d’una vegada per totes la L9 del metro. Un cop aprovada, s’elevarà a l’àrea d’ecologia i urbanisme de la ciutat i aquesta la portarà a la Generalitat.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Districte reconeix que la negociació per salvar Can Raventós és “molt complicada”

Maria Eugènia Gay, després de mesos de negociació, admet que la promotora no vol renunciar als seus drets, cosa que complica la solució al conflicte

Pressupostos per al districte i bateria d’obres per al 2026

El novembre polític a Sarrià-Sant Gervasi s'ha caracteritzat pels consells de barri, les discrepàncies entre partits i l’impuls de nous projectes urbans

L’abstenció de Junts impedeix aprovar una declaració de suport a Palestina al ple de Sarrià-Sant Gervasi

El text mostrava solidaritat amb la població de la Franja de Gaza, el suport a les accions de la Flotilla, reiterava la petició immediata d'un alto el foc i el desig d'assolir una pau "justa i duradora" a la regió

Districte penja per error una bandera de Barcelona no oficial sense la senyera

L'Ajuntament es disculpa i corregeix ràpidament el fall
spot_img

Fotogaleria | La cavalcada de Reis a Sant Gervasi i Sarrià

Durant la nit més màgica de l'any, els Reis d'Orient van recórrer els carrers de Sant Gervasi -la Bonanova: un recull de les millors imatges

Un record dels jardins històrics de Villa Maria, destruïts per interessos especulatius

La torre, construïda l'any 1907, no estava catalogada, i els promotors han tingut via lliure per fer desaparèixer una munió d'espècies autòctones

Punts de recollida d’arbres de Nadal a Sarrià – Sant Gervasi

Del 7 al 17 de gener el veïnat podrà deixar els seus arbres de Nadal i altres ornaments vegetals a un dels 22 punts de recollida habilitats al districte

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí