Diumenge 10, novembre 2024
17.1 C
Sant Gervasi
17.1 C
Sarrià
Publicitat

L’avançament electoral a Catalunya pot afectar el ritme de les obres de l’L9 a Sarrià-Sant Gervasi

Segons ha avançat El Periódico, un informe de la conselleria de Territori alerta d'aquesta possibilitat per no tenir tots els diners garantits

Publicat el 4.4.2024 22:00

Societat

El Jardí

L’avançament electoral a Catalunya a conseqüència de la no aprovació dels pressupostos de la Generalitat pel 2024 afectarà diversos projectes en marxa de l’actual govern de Pere Aragonès. Segons ha avançat aquest dijous El Periódico, a Sarrià-Sant Gervasi l’afectació principal podria produir-se en el ritme de les obres del tram central de la línia 9 del metro, que ha de suposar la creació de les parades de Sarrià, Mandri i el Putxet.

Publicitat

Segons el citat mitjà, que ha tingut accés a un informe de la conselleria de Territori, amb la convocatòria d’eleccions el pròxim 12 de maig l’obra de l’L9 ja no té tots els diners garantits. La construcció de la línia 9 del metro podria tirar endavant amb el pressupost prorrogat, però no està clar, segons recull El Periódico, “si la variació en l’anualitat pot impactar en el ritme de les obres”. Això és el que s’està estudiant en aquests moments.

Publicitat

Les obres del tram central de l’L9 del metro es van reprendre el 2022 després d’una dècada amb les màquines aturades per falta d’inversió. El juliol d’ara fa un any la tuneladora subterrània va arribar fins a Sarrià i el govern català va anunciar la intenció que a finals del 2024 el túnel s’acabés d’excavar fins a la plaça Lesseps per enllaçar-se amb la resta de la línia ja executada pel cantó Besòs, i que durant el 2027 els trens ja poguessin circular per la línia sense aturar-se encara a les noves estacions creades al districte.

Estat actual de l’obra de la línia 9 del metro de Barcelona © Generalitat

El cost d’acabar l’L9 del metro és de 925 milions d’euros, segons va apuntar la Generalitat fa dos anys, quan es va reactivar l’obra. En aquests moments, segons apunta El Periódico no es contempla una nova aturada del projecte com va passar anys enrere, perquè la situació actual no és la d’una recessió econòmica a Catalunya.

Tall de trànsit a Mandri amb el passeig de la Bonanova © Laia Melero

Un retard en l’obra, però, sí que podria produir-se, i caldrà veure també si això afecta o no al tall de trànsit de 20 mesos al carrer Mandri iniciat aquest any i previst d’entrada fins al setembre del 2025 per la construcció del vestíbul de l’estació de Mandri de l’L9.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.