Societat
El Jardí
- L’avançament electoral a Catalunya pot afectar el ritme de les obres de l’L9 a Sarrià-Sant Gervasi
- Les obres de l’L9 del metro obliguen a tallar el trànsit a Mandri durant 20 mesos
Nou imprevist en les obres de la línia 9 del metro de Barcelona al seu pas per Sarrià-Sant Gervasi. Si la setmana passada El Periódico informava d’un redactat de la conselleria de Territori en què es reconeix que la no aprovació dels pressupostos de la Generalitat pel 2024 pot influir en el ritme dels treballs de l’obra per un tema econòmic, avui La Vanguardia avança que la tuneladora de l’L9 està aturada al subsol des de finals de febrer a menys de 500 metres de la futura estació de Mandri, per un desgast de la màquina.
Un desgast més elevat de l’esperat en la roda de tall ha estat el motiu que ha obligat als responsables de l’obra a paralitzar l’avenç de la màquina perforadora, que com a molt aviat es tornarà a activar a finals de maig. Ara mateix, informa La Vanguardia, els operaris estan reemplaçant les dents de l’escut davanter de la màquina, per poder continuar el túnel de l’obra fins al pou de Mandri, on s’espera que es pugui arribar aquest estiu.
“És una parada que s’ha decidit després de trobar més dificultats de les previstes pel tipus de terreny”, han reconegut fonts del departament de Territori al citat diari, alhora que eviten posar una nova data a la fi de la perforació del túnel que ha d’arribar fins a la plaça Lesseps. El passat juliol, en una visita del president de la Generalitat, Pere Aragonès, a les obres de l’L9 a Sarrià, es va informar que es volia tenir acabat el túnel a finals del 2024, però ara el calendari previst pot veure’s afectat.
El pou de Sarrià, executat en un 60%
Quan la màquina perforadora arribi a l’altura del carrer Mandri amb el passeig de la Bonanova, on l’obra del pou està 100% executada i una part del trànsit de vehicles està tallat des del desembre passat fins, com a mínim, el setembre del 2025 per avançar en l’obra del vestíbul de la futura estació, es revisarà de nou el seu estat per encarar el tram d’1,6 quilòmetres pendent fins a la plaça Lesseps, passant pel Putxet, on també hi haurà una parada de l’L9 al carrer Balmes a l’altura de la plaça Joaquim Folguera.
En el cas del Putxet, l’obra del pou subterrani encara s’ha de començar, mentre que a la futura estació de l’L9 a Sarrià està un 60% executada, amb 46 de 72 metres excavats i es calcula que a la segona meitat d’any es comenci a executar la galeria de connexió entre el pou i el túnel.