Publicitat

Barcelona torna a ajornar el canvi de nom de Reis Catòlics de Vallvidrera

Gairebé un any després de l'aprovació en el Ple de Sarrià - Sant Gervasi, l'Ajuntament ara ha posposat el tràmit per la proximitat amb les eleccions

spot_img

Publicat el 24.1.2021 17:48

Societat

Carme Rocamora

Malgrat que fa gairebé un any que el Ple del Districte de Sarrià – Sant Gervasi va aprovar el canvi de nom de Reis Catòlics de Vallvidrera, el canvi segueix sense data per debatre’s al Nomenclàtor de la ciutat. Així ho ha sabut la Plataforma Canviem Reis Catòlics, que va complir amb tots els passos requerits per l’administració: van impulsar un procés participatiu per decidir el nou nom i van presentar 1.135 signatures veïnals (1045 d’elles validades) donant suport al canvi, superant les 700 exigides.

La irrupció de la pandèmia va aturar alguns d’aquests processos, però un cop es va reactivar el sistema Canviem Reis Catòlics va reclamar en reiterades ocasions saber l’estat amb el qual es trobava el canvi. L’última informació que l’Ajuntament els va fer arribar va ser que es debatria en una sessió que s’havia de celebrar el 19 de gener de 2021, però aquesta finalment no es va dur a terme. Segons fonts coneixedores, l’Ajuntament argumenta que en “temps electoral” no es poden fer “sessions per decidir canvis de noms de carrers”.

Publicitat

En un fil de Twitter la Plataforma ha criticat al consistori de portar un any “esquivant al veïnat de Vallvidrera” i li ha retret la manca de transparència del funcionament d’aquest òrgan, que, entre altres coses, segueix sense fer públics els ordres del dia de les seves trobades.

Contrasta amb tot plegat que aquest diumenge el regidor que és president de la Ponència del Nomenclàtor, Jordi Rabassa, hagi celebrat l’avançament en el canvi de nom d’un carrer de la Barceloneta. Una victòria veïnal que els veïns de Vallvidrera, en canvi, de moment no poden celebrar.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El carrer de Vilana: història i curiositats

La urbanització s’inicià el 1864, a iniciativa de Carme de Dalmases i d’Olivart, propietària de la finca, que volia dotar a la torre d’un accés per a carruatges

El carrer de la Duquessa d’Orleans, una via que va acollir torres de la gran burgesia catalana fins a la Guerra Civil

El carrer de la Duquessa d’Orleans, una via que va acollir torres de la gran burgesia catalana fins a la Guerra Civil

La plaça de Joaquim Pena, nucli pioner de les Tres Torres

El musicòleg i crític musical va viure i morir a la casa que tenia en aquesta plaça, també coneguda com a plaça de Llevant

El carrer de Cornet i Mas: tradicional, residencial i comercial

El nom fa referència a un dels enginyers industrials més importants de finals del segle XIX, malgrat que les plaques commemoratòries no expliquen del tot la seva història.
spot_img

Una revista francesa de decoració “art nouveau” va ser font d’inspiració per decorar la Casa Tosquella

L'article que va inspirar aquesta pintura va ser editat l'any 1905, on es poden observar tres peces dissenyades per Maurice Dufrêne

Mor Josep ‘Pitu’ Calderó, històric president del CP Sarrià

Havia rebut la Medalla d'Honor de Barcelona i la Medalla d'Or de la Generalitat per l'impuls del futbol entre el jovent de Sarrià

Mor Montserrat Cornet, escriptora de Galvany

L'any 2003 va ser reconeguda amb la Medalla de la Dona de Sarrià - Sant Gervasi

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí