Dimarts 23, abril 2024
13.1 C
Sant Gervasi
13.1 C
Sarrià
Publicitat

Barcelona, torna a ser Barcelona

Una declaració d'intencions del que és Barcelona; una ciutat, sí, però també una marca paraigües i una marca ciutat

Publicitat

Opinió

Marta Royo

Marta Royo Espinet

Barcelona, torna a ser Barcelona (el poder d’una coma)

Una declaració d’intencions del que és Barcelona.

Una ciutat, sí, però també una marca paraigües i una marca ciutat.

Barcelona, la meva ciutat. Una ciutat poderosa, lluitadora, alegre i viva. Una ciutat de colors, tot i que els últims anys n’hagin lluït només dos: el blanc el negre. Una ciutat rica, també d’esperit. La joia de la corona. Un diamant, tot i que de vegades brut.

Barcelona, ciutat diversa i creativa. Amb múltiples facetes, on els contrastos conviuen de manera harmònica, cosa que enriqueix i estimula la ciutat, els seus ciutadans i els seus amants, que no són els de Terol. 

Barcelona és infinita, com el cel i els seus núvols, com el mar i les seves onades, com les places i la seva gent. Que et mengen, t’arrosseguen o et grinyolen, segons el dia. Segons com es miri.

Barcelona som tots.  Persones, comerços, bars, restaurants, tallers, petits negocis. Que apareixen i desapareixen, que marxen, venen, abaixen persiana, es venen o es reinventen.

Barcelona, una ciutat que enamora. Quan sents el seu nom o en veus una foto, no pots evitar que alguna cosa es mogui dins teu. Durant un instant, et quedes atònit. Sí, és ella, la ciutat dels teus somnis. La que, malgrat tot, et continua commovent. No sabries dir el perquè, però només sentir-la anomenar, t’emociones. 

Barcelona, una ciutat consolidada. Un producte únic i, després, un concepte de marca. La marca Barcelona, un aval per a tothom: persones, empreses, indústria, inversors, petits negocis i, naturalment, institucions.

Barcelona, marca paraigües. Una marca que treu pit gràcies a la seva bona reputació -en inversió, en treball, en comportament, en manera de fer, en protocols, en tracte, en eficàcia- que perceben les persones i que fa que conformi la seva imatge. Gaudir de reputació no vol dir gaire, el tema és que aquesta reputació sigui bona o excel·lent, per avalar altres marques relacionades. Empreses com Coca-Cola o Nike aprofiten aquesta estratègia per al llançament de nous productes o marques secundàries. Estratègia aplicable a països, regions o a ciutats. 

Barcelona, marca ciutat.  Un conjunt de valors, característiques, actius i estratègies que creen una identitat diferencial i única d’una ciutat. Aporta diferenciació respecte a altres ciutats, creant un valor únic i una gran confiança que l’ajuden a desenvolupar i a expandir el seu potencial. 

Barcelona, una ciutat capital. El centre d’Europa. El centre del món. Capaç d’impulsar els seus atributs i generar atractiu emocionant i rellevant perquè el seu potencial públic la prefereixi per sobre d’altres propostes; ja sigui per viure, estudiar, treballar, invertir o, senzillament, per visitar i passejar.

Barcelona, la millor aposta. De disseny, d’avantguarda, d’art, de modernitat, d’innovació, de noves tendències, de futur. Fusió d’arquitectura, urbanisme, escultura i restauració. Diferencial, gairebé única. Un mar i muntanya en una mateixa ciutat.

Barcelona, aquesta ets tu. La meva ciutat.

Barcelona, quines ganes que tornessis. I, segons sembla, has tornat.

Article publicat inicialment a El Periódico el dia 5 de juny del 2023

Marta Royo és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació

Amb P… de PUBLICITAT

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

No hi ha articles per mostrar