12.9 C
Sant Gervasi
| Dijous 26 de novembre de 2020 |

Control emocional en temps de la covid-19

El mindfulness ens pot ajudar a atendre les nostres emocions

Salut

Yolanda López, Calma Vital

Com estàs? Com et trobes? Aquestes preguntes són, com mai han estat, benvingudes diàriament durant el temps que portem confinats per la pandèmia covid-19. Després de més de 40 dies a casa, cada persona des de la seva situació personal, està experimentant emocions dispars en la seva relació amb si mateixa i amb els altres, si conviu amb més persones. A nivell mental i emocional potser comencem a estar esgotats per la incertesa, fora de les nostres cases, a nivell social, econòmic, sanitari, etc.

Atenent la pròpia gestió emocional, potser ens reconeixem a dins d’una emoció prevalent (por, ira, tristesa, alegria…) o potser no. És important saber si estem instal·lats en un estat emocional i detectar quin és, per tal de trobar una sortida, si ens limita en certa manera en les nostres activitats diàries. Potser penses que estàs bé i en realitat estàs sentint una altre cosa com nervis, apatia, mandra…? Potser saps que no estàs bé i no saps donar-li nom a la teva emoció prevalent?

Com atendre a les nostres emocions?

El primer pas és parar per sentir-te amb calma i donar nom al que sents per tal de comprendre, la teva emoció, la teva actitud envers a ella i el teu estat d’ànim. Verbalitzar el que sents, és prendre consciència i poder arribar a compartir amb algú la teva emoció. Un camí interessant per començar a atendre les emocions, una eina que ens aporta molts beneficis és el Mindfulness o atenció plena. Mindfulness és posar atenció en el moment present.

Ens permet aturar el pilot automàtic i ens aporta beneficis científicament comprovats com el benestar, claretat, focus i disminució dels nivells d’estrès del dia a dia entre d’altres. Quan comencem a fer la pràctica, podem sentir moltes coses: a nivell físic (notar o no aquelles molèsties físiques que no havíem parat abans a sentir), a nivell emocional (tot l’espectre d’emocions) i a nivell mental (el bucle de pensaments repetitius, diàleg intern…).

© Calma Vital

El Mindfulness el pots incorporar en el teu dia a dia de manera progressiva. Amb 15-20 minuts diaris ja es comença a notar canvis a nivell psicològic i biològic. Es recomana per a totes les persones, ja siguin més tranquil·les o més inquietes, no importa! I ho pots practicar en un lloc còmode, encara que mantenint en tot moment una postura present. En el moment de posar-te a meditar, l’objectiu no és deixar la ment en blanc o buscar sensacions noves sinó simplement escoltar-te, sentir-te, ser-hi present. Prova-ho de manera diària durant unes setmanes, sense expectatives.

Una altre acció que pots fer, paral·lelament, per atendre les teves emocions és poder parlar amb algú que t’escolti sense judici, que pugui sostenir les teves emocions i que et faci veure la situació potser des d’altres punts de vista que no havies parat a imaginar. Quan les situacions les mirem i comprenem des d’altre punt de vista, els hi donem nous significats i per tant el nostre comportament envers al tema pot canviar. Nota en el camí si sents emocions o conflictes interns que afloren; interessant observar-ho sense judicis ni prejudicis. És en aquest moment, potser difícil, que estàs fent visible i mobilitzant sensacions quan estem preparats per fer canvis que poden impactar a la nostra vida.

 

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.