Publicitat
spot_img

Cuina fàcil: amanida d’ànec

Qui ha cuinat després no rentarà els plats. Queda clar, no?

Publicat el 20.7.2020 7:00

Cuina i Nutrició

Ramon Font – AMIC

La d’avui és una versió millorada d’una recepta que vaig publicar fa molt temps. És força semblant perquè alguns ingredients són idèntics. En aquella proposta que vaig titular “amanida de favetes i carxofa”, a més, hi intervenien com a protagonistes el pernil salat i el mi-cuit. Doncs bé, en aquesta que ara us porto canviem el pernil salat pel d’ànec. És a dir, hi introduïm el magret curat, el pit de l’ànec, vaja. I com que hi mantinc el foie, d’aquí que l’anomeni amanida d’ànec.

La base és la mateixa. Hi posem tot un llit de barreja d’enciams i brots verds, que ens aportin força color. Com en l’altra ocasió, he optat per recórrer a les conserves de carxofa. Hi ha marques que et garanteixen un producte excepcional i penso que cal posar en valor la indústria conservera. Els cors de carxofa van sortir extraordinaris.

Publicitat

Amb els enciams i les carxofes distribuïdes pel plat (o la safata) hi incorporem els tomàquets de cirerol (xerris) tallats per la meitat. Veureu com, a partir d’aquí, el plat comença a guanyar en intensitat. I, just després dels xerris, repartim bé de favetes petites que també teníem en conserva. A més, estaven en oli d’oliva, un oli que s’ha de guardar per després aprofitar-lo per amanir.

En aquest punt ja tindrem els ingredients que faran de coixí als dos productes estrella que intervenen en aquesta recepta i, que consti que, per a mi, les faves i les carxofes ja són delicatessen. Per tant, agafarem el pernil d’ànec i el distribuirem estèticament pel nostre plat. Com sempre dic, no sigueu garrepes i feu gala de la vostra generositat. Poseu força quantitat de talls de magret, no us en penedireu en menjar-lo. I, amb el pernil d’ànec col·locat ja només ens quedarà culminar la nostra espectacular amanida amb una bona porció de mi-cuit. El posarem al centre, presidint la nostra creació. Veureu quin goig per a la vista, però, sobretot, per al paladar.

I, per acabar, un avís a navegants: qui ha cuinat després no rentarà els plats. Queda clar, no?

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Recepta: Escudella i carn d’olla

Un plat tradicional de Nadal

La murtra, un bon substitutiu del llorer a la cuina i una planta per a infusions

La infusió de fulles i baies de la murtra és de gran utilitat per a estovar la tos i, també, per a combatre les infeccions bucals

La ceba, una de les hortalisses més sanes

És una de les hortalisses més antigues d'Occident i serveix per a reduir el colesterol
spot_img

Nadal, un temps per cuidar i empatitzar

Un gest senzill, com una mà que acompanya, una mirada amable o simplement una veu coneguda, pot proporcionar més calma que qualsevol rutina formal a les persones amb malalties neurodegeneratives

El cas de Rosario Endrinal o la pobresa amb rostre femení

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles, Arran i l’Assemblea de Joves de Sarrià han commemorat el vintè aniversari de l’assassinat i n’han assenyalat l’aporofòbia institucional com a principal responsable

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí