Publicitat

Editorial 71: Arcadi Oliveres

Quan s'assoleixi una vacunació més massiva, podrem començar a deixar enrere les incerteses i les pors que ens han acompanyat aquest darrer any

spot_img

Publicat el 3.3.2021 21:32

Editorial

El Jardí

Passejant per les faldes de Collserola, es fa palès que la primavera s’acosta ràpidament. Les temperatures suaus i les pluges del febrer sembla que han animat la floració de les plantes, i molts insectes s’han desvetllat del son hivernal. Fins i tot es pot veure alguna papallona. Però no ens podem refiar: l’hivern acostuma a reservar-se alguna coetada final, i el mes de març acostuma a portar sorpreses. Però ja tenim la Setmana Santa a l’horitzó, i aleshores serà primavera.

Publicitat

La pandèmia va fent camí. Sembla que ens hi anem acostumant perquè anem recuperant progressivament aspectes de la nostra quotidianitat. Les vacunes s’estan mostrant eficaces i, quan s’assoleixi una vacunació més massiva, podrem començar a deixar enrere les incerteses i les pors que ens han acompanyat aquest darrer any. Però tampoc cal enganyar-nos: sortiran noves incerteses. Tanmateix, ens hem demostrat que com a humanitat podem salvar situacions molt complicades. Així, aquesta primavera també ens pot portar bones perspectives per superar la covid-19. I també esperem que ens porti un nou govern a la Generalitat: les eleccions es van poder celebrar. Una vegada més, es demostra que a Sarrià – Sant Gervasi es vota diferent que a la resta de la ciutat i del país.

Publicitat

El març ens porta moltes activitats relacionades amb el Dia Internacional de la Dona. Segurament no es podran fer manifestacions tant massives com altres anys, però la gent té ganes d’expressar el seu descontentament. En especial la gent jove, com recollim a les pàgines del diari: cal defensar la llibertat d’expressió. Al mateix temps, un vell i tenaç activista “sarrianenc”, l’Arcadi Oliveres, ens va deixant: li dediquem l’entrevista de gent del barri. El seu exemple ens pot guiar en les moltes batalles contra la injustícia que ens planteja la vida.

Notícies relacionades

‘Moltes gràcies!’, l’editorial de Jesús Mestre a El Jardí

"Deixo la coordinació d'El Jardí amb plena confiança que el projecte continuarà ben viu"

Editorial 70: Cuidem la cultura!

Ens hem de saber adaptar a aquesta situació mantenint costums, tradicions o drets que caracteritzen la nostra societat

Editorial 68: La biblioteca, més a prop després d’anys de lluita a Sarrià

És el moment de ser conscients que les mesures de les autoritats tenen la seva eficàcia segons el que decidim fer nosaltres

Editorial 66: Comença una nova cursa

A les escoles, la lluita per la vida hi és present cada dia
spot_img

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell

El Santuari Sant Antoni de Pàdua inaugura l’exposició benèfica “L’art amb València”

La mostra, que compta amb obres d'Antoni Tàpies, es podrà visitar fins al 10 de maig a Santaló

“Collserola en perill” llença un manual de prevenció d’incendis forestals

Els veïns dels barris de muntanya difonen les mesures que cal adoptar a casa i als carrers

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí