Notícies de Sant Gervasi
Carme Rocamora
Els veïns de la plataforma Pacifiquem Ballester tenien certes esperances que la segona reunió que mantindrien amb el Govern del districte anés bé: esperaven sortir sabent que en un curt termini el carrer on viuen serà un lloc més amable i segur. Però la sensació al sortir, asseguren, va ser “decebedora”. Ni curt termini, ni llarg.
La primera trobada es va celebrar a l’estiu, i en aquesta, els veïns van presentar diverses propostes al districte per pacificar el carrer, i el Govern de BComú els va prometre fer un estudi i explicar quines mesures adoptarien per calmar la via.
En la segona reunió, celebrada la setmana passada, l’Ajuntament va presentar els resultats d’un estudi -que encara no està acabat-, “i cap proposta”, expliquen des de la plataforma, que apunten que ni tant sols una petita mesura que no requereix grans infraestructures: posar una indicació de prohibició de pas als camions o vehicles pesats, ja que aquests són els principals congestionants de la zona, i els principals que utilitzen la via com a drecera per accedir a la Ronda del Mig.
Conclusions de l’estudi
A l’estudi de l’Ajuntament es mostra com més de 5.400 vehicles passen cada dia per l’en teoria residencial carrer Ballester, és a dir, una mitjana de 230 vehicles cada hora; mentre que només 1.016 vehicles accedeixen a la Ronda del Mig pel que és el carril pensat per accedir-hi (General Mitre – República Argentina). A més a més, dels vehicles que passen per Ballester, que és un carrer on circular a un màxim de 30km l’hora, el 40% dels vehicles circulen per sobre d’aquesta velocitat.
Només el 40% són veïns
Entre les dades més remarcables, també apareix que el 60% dels vehicles corresponen a trànsit de pas (que recorre tot Ballester, fins la Ronda del Mig), i el 40% restant és atribuït per l’Ajuntament a circulació dels “veïns del barri”.
Aquestes dades, expliquen des de la plataforma, no són considerades pels membres de l’Ajuntament com excepcionals, al que Pacifiquem Ballester respon que el trànsit de vehicles a aquesta zona no compleix amb els objectius del pla de mobilitat de l’Ajuntament.
A altres propostes que havien fet des de la plataforma, com canviar el sentit d’una part del carrer per evitar que sigui una drecera, l’Ajuntament va respondre que ho veien difícil, mentre que altres mesures dels veïns, “no van ser ni contemplades”.
Guàrdia Urbana
A la reunió l’Ajuntament va prendre un compromís, el de situar un efectiu de la Guàrdia Urbana en el tram del carrer proper a la cruïlla amb la Ronda del Mig, per intentar controlar en aquest punt l’excés de velocitat i la presència de motos sobre les voreres.
L’Associació de Veïns discrepa amb les propostes de Pacifiquem Ballester
El president de l’Associació de Veïns del Putxet, Fran Ribera, present a la reunió, va manifestar que les propostes de Pacifiquem Ballester “no són pertinents”, referint-se a la de canviar el sentit d’una part del carrer, o bé a la de tancar amb pilones mòbils el trànsit del tram final de Ballester. Des de la plataforma van demanar a Ribera concreció en aquests problemes, i Ribera va respondre que els hi enviaria un correu.
Des de Pacifiquem Ballester van demanar a l’Associació de Veïns que els ajudi a defensar les seves propostes “atès que van en benefici dels veïns del barri”.
Febrer de 2019
La propera reunió amb els representants del districte se celebrarà segons el previst, el mes de febrer de l’any vinent, un cop s’hagi conclòs l’estudi de trànsit. D’aquesta nova reunió, els veïns esperen que s’afronti de manera seriosa “la principal problemàtica del carrer: l’excés de trànsit”.
Amb tot, la plataforma lamenta no haver vist “cap voluntat real, ni cap proposta positiva”, per permetre que el seu carrer, en teoria residencial, no sigui una autopista.
Llegeix l’opinió dels veïns.