Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

El president de pedra

Publicat el 22.11.2016 10:00

La mirada política

Roger Rosich

Roger_Rossich_20141015_105436Finalment ho va aconseguir. Sense fer res. Esperant. Tot fumant un puro. Quiet veient com tots es dirigien al penya-segat i s’hi tiraven. Sense esforços. Mariano Rajoy torna a ser ja president del Govern “amb” funcions.

I Ciutadans no té prou força per marcar condicionants, i no té prou clara la seva línia de centrisme liberal a l’europea. I el PSOE ha sabut fer-ho tan malament com ha pogut.  Ni fent-ho expressament. I ja hi tornem a ser. Sense terceres eleccions, per sort, però de cap a un segon mandat Rajoy, després del seu inèdit “quinquenni”.

Publicitat

Vestits amb el mantell blanc de l’esquerra alternativa s’ha perdonat massa ràpid a Podem no haver-se abstingut a la investidura de Pedro Sánchez. Avui, el socialista defenestrat seria president d’un govern de canvi i progrés en minoria, marcat en tot moment per la política parlamentària al Congrés i per les pressions regeneradores de Ciutadans per la dreta i de Podem per l’esquerra. Va ser un greu error.

Enlloc d’això ens ve una etapa més d’estancament, amb un PSOE incapacitat per negociar ni pressionar en res, i amb un president que generalitza aquella opinió de “si un senyor així pot ser president del Govern…” que tan poc ajuda a la política en el seu conjunt. Deplorable.

Rajoy no s’ha mogut.
Rajoy no ha fet política.
I si l’ha fet sols ha estat de forma reactiva
o passiva, mai activa.

Mariano Rajoy ha fet bo a José Luis Rodríguez Zapatero en allò que significa “la política”, perquè potser Zapatero va cometre molts errors, però com a mínim es va mullar; va actuar políticament. Zapatero va fer la seva política, amb una empenta progressista socialdemòcrata que amb el temps tots aprendrem a valorar (fixin-se que ni el PP més recalcitrant al govern no ha tombat algunes de les mesures dels primers quatre anys de Zapatero a la Moncloa).

Rajoy no s’ha mogut. Rajoy no ha fet política. I si l’ha fet sols ha estat de forma reactiva o passiva, mai activa. Rajoy ha guanyat resistint, amb una resiliència ferotge. Erosionat, sí, però petri en les seves posicions. És el president de pedra.

Rajoy ha fet bo a Zapatero. Com el PSOE ranci dels barons ha fet bo a Pedro Sánchez. I com el “tardo-Rajoyisme” ha fet bo el bipartidisme, davant del tant comentat canvi de paradigma de la “nova política” que per uns mesos va fer creure a l’Espanya dels tertulians i dels sondejos que de dos grans partits es passaria a quatre empatats o inclús a sorprenents “sorpassos”.

Espanya no canvia tant ràpid. Espanya es mou lentament, com Rajoy. Per això Rajoy aguanta, i per això el PP és el gran partit de govern espanyol.

Roger Rosich és analista polític, 1400caracters.worpress.com

Notícies relacionades

Buidar no és deixar anar

Aprendre a deixar anar és clau per buidar l’armari i tancar etapes vitals. Descobreix com acomiadar-nos dels records ens ajuda a fer espai per a noves oportunitats

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"
spot_img

Les obres de remodelació de la coberta del Dipòsit del Rei Martí començaran dilluns

L'actuació preveu millorar l'accessibilitat de l'espai amb un itinerari adaptat, un ascensor i noves escales

«Com fer invisible una persona?»: la nova campanya d’ASSÍS per visibilitzar el sensellarisme

ASSÍS, referent en l’acompanyament de les persones sense llar, ha llançat una nova campanya per visibilitzar als qui viuen al carrer

Ràdio Farró repetirà especial per la Setmana de la Ciència amb un programa obert al públic a Vil·la Urània

El programa Fenòmens Naturals, conduït per Cristina Junyent, s'enregistrarà aquest dissabte 14 de novembre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí