Cultura
Ana Rubió
El Teatre la Gleva ha estrenat aquest dimecres, 30 de desembre, l’obra Plomes i Reclams. Amb Elena Martinell i Glòria Garcés com a intèrprets i Roberto G.Alonso a la direcció, la peça ha tingut una molt bona rebuda. De fet, no hi ha havia cap seient buit a la sala i, en sortir, els i les espectadores comentaven entusiasmades l’espectacle.
L’obra presenta la història de dues dones que, d’una manera o una altra, lluiten per trencar les seves cadenes i, com diu la protagonista, “deixar aquests que ens volen arreladades”. L’Elena Martinell interpreta una cantant d’òpera que, cansada de posar veu a Papagena, dona de Papageno de la Flauta Màgica de Mozart, decideix convertir-se en ornitòloga i volar lliure. La Glòria Garcés, al seu torn, representa a Dafne, una ninfa que fugint del déu Apol·lo acaba convertida en un arbre.
La combinació de la veu de Martinell i el piano de Garcés no ha deixat indiferent a cap de les presents. A més, l’actuació de la primera ha estat impecable; la seva presència dalt de l’escenari ha generat riures, tensió i pell de gallina alhora. Sense dubte, es pot afirmar que la feina de Marc Rosich com a dramaturg ha donat els seus fruits.
L’argument, si més no, us farà riure i, si teniu memòria, sortireu del teatre coneixent una munió de cants d’ocell. I això no és tot, la part subliminal de l’obra és el contingut feminista que incorpora. Barrejant l’humor i la més crua realitat, Plomes i Reclams és una crida a la llibertat i l’emancipació de la dona. Dit d’una altra manera, dues protagonistes femenines trenquen amb “el mer paper decoratiu, al qual sovint són relegades” i prenen la paraula per explicar el relat del seu alliberament.
El teatre acollirà la producció, de dimecres a diumenge, fins el 17 de gener del 2021; les entrades, així com la fitxa tècnica i el trailer, es troben al web de La Gleva.