Publicitat
spot_img

El temps és U

És en aquesta hora greu que cal trencar amb les cadenes sufocants de la immediatesa i la promesa del "després"

Publicat el 6.4.2020 10:37

El Racó del Veïnat

Joan Ruiz

I si fóra el temps? I si ens deturéssim tan sols un breu instant inicial, carícia de migdia, per valorar tot aquest temps que ens transcorre per la pell. I si fórem conscients què és aquest temps, el nostre Temps, el de fer-lo propi, assaborir-lo i absorbir-lo.

Publicitat

Digueu, quan serà si no, el Temps? Aquest amb el que paguem la vida, aquest que invertim o destinem amb major o menor certesa. I si és ara quan, veiem en son clar, que en els fets quotidians no es duen a terme transaccions amb diners, termes monetaris abstractes, i que és amb la nostra pròpia vida i llur existència que adquirim béns materials i ‘paguem’ moments de joia intangibles.

Publicitat

Fer l’exercici hipotètic, tanmateix ver, d’aturar-nos a pensar en una caixera de supermercat treballant aquests dies, pel bé de la col·lectivitat, pel seu bé mateix de mantenir la pròpia existència. És en el treball més precari on tot això pren sentit, on tot l’ocult als ulls de la majoria dels mortals es retroba amb el trèmol so de la consciència. És només allà on s’entén el breu significat de poder destinar i compartir el temps en tot allò que intervé en la configuració de la nostra plenitud personal i col·lectiva en tant que éssers.

Vaguen aquests dies perquè fem reflexió interna i vegem i provem d’invertir sàviament els dies. I si només aquest temps de confinament esdevé útil per enriquir-nos i, simplement, fer-nos conscients i pensar en nosaltres. No ens sosté l’alè indivís de l’Eternitat ni tampoc el d’un futur predestinat. Prenem l’afecte, l’amor de l’ésser, siguem en l’Ara, en el moment, en el Present, allà on l’aigua que cau, com un riu de vida, de pau, d’amor infinit, incandescent, retrobem el Tot. En el fum s’esdevé la claredat, allí des d’on invoquem el fet inexorable que ‘tots hi serem al Port amb la Desconeguda’, decidim cridar en el vent: Vivim! Obrar, bé o malament, fatídicament, però que ens mogui el cor, la ment, la bona intenció que emergeix dins nostre. És en aquesta hora greu o bé camp d’oportunitats en abundància, que cal trencar amb les cadenes sufocants de la immediatesa i de la promesa emmetzinadora del ‘després’.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"

L’art d’insultar, per Aitor Romero

"Tampoc s’entén massa bé aquells que insulten en una llengua que el seu interlocutor no entén i es vanten de la seva audàcia. L’acció de l’insult requereix comprensió mútua i, per tant, és necessari utilitzar un codi que la víctima escollida pugui entendre perfectament"

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Lourdes Fañanás: “Els traumes i l’estrès més profund solen produir-se en els primers anys de vida, sovint dins del nucli familiar”

Catedràtica a la Facultat de Biologia de la UB i veïna de Sarrià, Fañanás ha estudiat com els factors genètics i ambientals intervenen en els transtorns mentals greus

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí