Publicitat

El veïnat de Vallvidrera, sense transport públic nocturn des de fa més d’un any

Taxi o vehicle privat, l'única forma que tenen els veïns d'arribar a casa

spot_img

Publicat el 24.12.2021 5:00

Societat

Carme Rocamora

Si ets veí de Vallvidrera i vols anar a casa des de Barcelona a partir de les 12 de la nit, has d’agafar un taxi o vehicle privat, si en tens o t’ho pots permetre. Tant se val si és per un sopar, per si surts tard de la feina o per a qualsevol altra qüestió: no pots arribar al barri si no és assumint un transport privat. Aquesta situació la pateixen els veïns històricament, tot i que amb més intensitat des del juliol de 2020, fa més d’un any, quan es va anul·lar el servei de Nitbus entre dijous, divendres, dissabtes i vigílies de festiu, i no hi ha data a hores d’ara per tornar-lo a posar en marxa, tal com va manifestar el conseller del PSC Blas Navalón al Consell Plenari de Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

El Nitbus de Vallvidrera no va ser cosa fàcil d’aconseguir i se li va donar resposta per fi l’any 2016, després d’anys de reivindicació històrica veïnal, però a hores d’ara sembla que aquesta victòria està en perill: fins a l’estiu del 2020 el servei operava entre les Planes, Vallvidrera i Sarrià, on es connectava amb les línies N7 i N8 de la xarxa nocturna de Barcelona, amb un interval d’una hora. Però ara no existeix aquest servei.

Publicitat

Va ser l’estiu del 2020, en plena pandèmia de covid, que l’Àrea Metropolitana de Barcelona va suprimir aquesta línia per “evitar nous contagis a la metròpoli de Barcelona”. La pandèmia va anar baixant i el toc de queda va deixar d’existir, però malgrat això la xarxa de bus ha continuat suspesa.

Catalunya porta mesos sense toc de queda, tot i que ara s’ha reactivat enfront dels contagis de la variant òmicron. Sigui com sigui, no hi ha data per tornar a reactivar aquest servei, tal com va assegurar Navalón en el marc d’una pregunta d’ERC, on es va reivindicar la necessitat de tornar a posar en marxa aquest servei, malgrat qualsevol mesura restrictiva, ja que hi ha treballadors del barri que han d’anar molt d’hora a la feina i no tenen la manera de fer-ho si no és amb vehicle privat: “És un servei necessari i no un luxe”, va proclamar el conseller republicà Nil Font, que va afegir que Vallvidrera és un dels únics barris de Barcelona que no disposa d’aquest servei: “Seguim patint perquè excusa rere excusa, el Govern aprofiti per anul·lar aquesta línia”.

A aquesta qüestió Navalón va contestar que la reactivació del Busnit s’està valorant, però que amb el context sanitari actual, on es decreta de nou el toc de queda, la línia queda una altra vegada “en risc”, malgrat que la reivindicació del Govern del Districte es que és pugui tornar a posar en marxa: “La intenció del Govern és demanar la seva recuperació i fins i tot ampliar parades”, va dir Navalón, però a hores d’ara no té un calendari sobre aquesta qüestió.

Quin servei donava?

Els divendres i dissabtes, entre Ferrocarril i funicular, es pot arribar a Vallvidrera fins a les 2.30 de la nit. Però l’N10 feia el recorregut entre el passeig de la Bonanova i l’estació dels FGC de les Planes els dijous, divendres, dissabtes i vigílies de festius i tenia parades a la Via Augusta (on es connectava amb l’N7 i l’N8), el carrer Major de Sarrià, la plaça de Borràs, la plaça de Vallvidrera, la carretera de l’Església i l’estació dels FGC de Baixador de Vallvidrera.

La reclamació del NitBus va sorgir de l’Assemblea de Joves de Vallvidrera, demanant un  transport públic per a les hores en què no funcionaven ni el funicular ni els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, és a dir entre les 0.30 i les 5 h.

Per què no és lluita per aquest reclam?

Des de l’Associació de Veïns de Vallvidrera destaquen que no hi ha ningú amb prou intrés com per lluitar-ho ja que el servei era insuficient, perquè no funcionava tots els dies de la setmana.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament no preveu una “actuació immediata” per resoldre la saturació turística que pateix el transport públic de Vallvidrera

Districte assegura ser conscient de la problemàtica, però descarta ampliar freqüències del bus 111 i del Funicular

Els Bombers de Barcelona fan un simulacre d’incendi forestal a Collserola

L’escenari ha simulat un incendi generat una tarda del mes de juliol en el solar que hi ha al final del carrer Bellesguard

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona

Les Planes rebrà 6 milions d’euros de l’Ajuntament per millores en l’espai públic

Les obres formen part del Pla de Barris de Muntanya, que exclou Vallvidrera i el Tibidabo
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]