Publicitat

Els Mossos blinden un acte de Vox a Artós on també s’ha convocat una manifestació antifeixista

Almenys dos antifeixistes han estat detinguts i alguns han rebut cops de porra per part dels agents

spot_img

Publicat el 12.2.2021 19:01

Política

John McAulay

La tarda d’aquest divendres més de 250 manifestants antifeixistes s’han encarat a un fort desplegament policial dels Mossos d’Esquadra que blindaven l’acte de final de campanya de Vox a la plaça Artós de Sarrià. El partit d’extrema dreta ha començat el seu míting amb Santiago Abascal i Ignacio Garriga a les 20.00h, aplegant centenars de seguidors. Per contra, els antifeixistes, convocats per diversos col·lectius com Arran, s’han reunit a plaça Molina una hora abans i han recorregut la Via Augusta fins arribar a pocs metres de l’acte de Vox a la habitual plaça sarrianenca on s’acostumen a aplegar grups ultradretans i espanyolistes.

https://twitter.com/lasvocesdelpue/status/1360303168517591040?s=20

Publicitat

Un cop aquí, els antifeixistes han vist el seu camí bloquejat per una desena de furgons dels Mossos d’Esquadra i un ampli dispositiu. S’han viscut escenes tenses quan la policia ha arrencat la pancarta que portava la capçalera de la contramanifestació, i quan aquests han començat a llençar objectes com ampolles de vidre i pedres cap al cordó.

Manifestants antifeixistes a la ronda General Mitre © John McAulay

Finalment, no s’ha produit més que alguna petita càrrega puntual, i la protesta ha acabat amb almenys dos antifeixistes detinguts. Els Mossos han avisat d'”intervenció imminent”, però no ha acabat havent enfrontaments directes.

Un agent dels Mossos tacat de pintura que han llençat els antifeixistes © John McAulay

Un cop acabat l’acte de Vox, i quan la convocatòria antifeixista ja s’havia dissolt, participants de tots dos grups s’han creuat i s’han tornat a viure escenes de tensió quan cridaven consignes oposades. Els Mossos han intervingut en alguns casos concrets.

Els Mossos d’Esquadra detenen un jove que participava a la manifestació antifeixista © John McAulay
Recupera el minut a minut

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Detinguts cinc lladres per robatoris violents de rellotges a Sarrià-Sant Gervasi

Efectuaven els robatoris amb motocicleta, i el valor total dels objectes sostrets supera els 40.000 euros

Desmantellat un club cannàbic il·legal que venia droga a menors al carrer Sagués

Durant l'operatiu, els Mossos van intervenir 750 grams de marihuana i més de 700 euros en efectiu

Una jove menor d’edat, víctima d’una agressió sexual a Pedralbes

Els Mossos investiguen l'atac, que va tenir lloc de matinada a la cruïlla dels carrers Santa Caterina de Siena i Cavallers
spot_img

Sant Jordi 2026 a Sarrià – Sant Gervasi: les propostes a tots els barris del districte

Descobreix la programació completa per al Sant Jordi a Sarrià - Sant Gervasi i els detalls de cada proposta

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

Organitzar-se per quedar-se: Cassoles respon a les traves a la pròrroga del lloguer

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles convoca una assemblea oberta dilluns vinent per orientar els veïns davant les noves opcions de pròrroga dels contractes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí