17.1 C
Sant Gervasi
| Dijous 26 de maig de 2022 |
Publicitat

Fer créixer el nombre de dones investigadores desenvolupant les seves habilitats STEM

Kumon treballa per forjar una ment STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) en el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, 11 de febrer

Publicitatspot_imgspot_img
Publicitat

Educació 

El Jardí

Ajudar a les filles a forjar un pensament crític i desenvolupar les seves habilitats STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) amb l’objectiu de fer créixer el nombre de dones investigadores al món és un dels objectius de Kumon, amb centre a Sant Gervasi – Galvany. L’Assemblea General de l’ONU va declarar l’11 de febrer Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, en reconeixement al paper clau que tenen les dones en la comunitat científica i tecnològica.

Actualment, menys del 33% dels investigadors a tot el món són dones, segons l’últim informe de la UNESCO sobre ciència. En el cas de l’Estat Espanyol, la proporció de dones en el conjunt del personal investigador ha augmentat fins al 41%. L’única manera de fer que aquest percentatge continuï augmentant és educar amb la confiança absoluta que totes les nenes (i els nens) poden desenvolupar una ment STEM, segons afirmen des de Kumon.

Publicitat

El mètode Kumon fa més de 60 anys que demostra que el potencial dels infants és il·limitat, i que tots, sense excepció, poden desenvolupar-lo al màxim. El seu fundador, Toru Kumon, ja deia que «si una persona ha estat capaç d’escalar l’Everest, n’hi haurà d’altres que també podran. Així doncs, hauríem d’estudiar amb atenció l’exemple de la persona que ho ha aconseguit per trobar la manera concreta en què molts altres materialitzin aquesta possibilitat.»

Consells per forjar una ment STEM en les filles

  1. Confiança en elles mateixes: Fora estereotips, totes les nenes tenen un gran potencial i poden desenvolupar-se intel·lectualment al màxim.
  2. Una base sòlida de coneixements i capacitats: La importància d’aprendre per un mateix, d’aprendre a pensar, a deduir, i com no, la importància de tenir una base sòlida de coneixements, les matemàtiques, la lectura i l’anglès com a matèries essencials.
  3. Aprendre el valor de l’error: el fracàs és una oportunitat d’aprenentatge.
  4. Viure experiències d’èxit amb mètodes que s’assimilen al mètode científic.

Subscriu-t'hi

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu?

PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.