Publicitat

Fer diana: estratègies d’email màrqueting, per Marta Royo Espinet

Un bon newsletter és aquell que no es llença a la paperera. I un newsletter brillant és aquell en el qual l’usuari clica o fins i tot respon al correu amb un comentari

spot_img

Publicat el 18.12.2020 14:10

Opinió

 Marta Royo Espinet

Obro el correu i em trobo uns quants correus electrònics. Uns quants són publicitaris. Alguns m’interessen; d’altres, no tant; molts, gens ni mica. Hi ha fins i tot adreces a les quals no recordo ni haver-me subscrit a la base de dades.

Publicitat

En canvi, els que m’interessen, els llegeixo: m’agraden, m’aporten. Fins i tot els deso. Tinc una carpeta que es diu Aquells meravellosos newsletters. Com aquelles cançons que mai eliminàvem de les cintes de radiocasset quan érem joves. Hi ha voltes que fins i tot arribo a consumir allò que em proposen: un curs, un descompte, una classe, un programa, etc., aplico els seus tips interessants o, fins i tot, en contracto un servei vaig contactar amb una experta en feng shui, la Glòria Vilalta, arran de llegir un newsletter seu.

Publicitat

Segueixo. Per què decideixo que una informació que rebo al correu electrònic (newsletter o campanya d’e-mail màrqueting) m’interessa? Sovint, la decisió és inconscient. M’interessa segurament perquè hi ha alguna cosa, com en qualsevol altra campanya de publicitat (recordem que l’e-mailing n’és el canal, però el que s’hi envia no deixa de ser un contingut publicitari, per tant, campanya de publicitat), que em crida l’atenció, que m’atrau per endavant, abans de començar a llegir. Pot ser el titular, allò visual, la creativitat, els colors. El contingut ve després. Sense interessar-me pel primer, difícilment arribaré a llegir res més.

El newsletter o la campanya d’e-mail màrqueting et permet allò que no teníem fa 20 anys, en les èpoques daurades de la publicitat: mantenir una comunicació fluïda amb la teva base de dades, poder parlar-hi en un format massiu. Et permet parlar amb el teu públic objectiu. Et permet fer diana. Per tant, crear un newsletter que funcioni és tan important per a una marca com crear una landing page per captar leads o dissenyar un anunci de premsa per obtenir notorietat.

Un bon newsletter és, en definitiva, aquell que no es llença a la paperera, s’obre i es llegeix. I un newsletter brillant és aquell en el qual l’usuari clica el Call to action o fins i tot respon al correu amb un comentari.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo

Sarrià aixeca la persiana

"El 2025 ha començat amb bones notícies: algunes marques aposten pel barri, el que està ajudant a revitalitzar-lo", escriu Royo
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]