Dilluns 17, febrer 2025
13 C
Sant Gervasi
12.8 C
Sarrià
Publicitat

Fer diana: estratègies d’email màrqueting, per Marta Royo Espinet

Un bon newsletter és aquell que no es llença a la paperera. I un newsletter brillant és aquell en el qual l’usuari clica o fins i tot respon al correu amb un comentari

spot_img

Publicat el 18.12.2020 14:10

Opinió

 Marta Royo Espinet

Obro el correu i em trobo uns quants correus electrònics. Uns quants són publicitaris. Alguns m’interessen; d’altres, no tant; molts, gens ni mica. Hi ha fins i tot adreces a les quals no recordo ni haver-me subscrit a la base de dades.

Publicitat

En canvi, els que m’interessen, els llegeixo: m’agraden, m’aporten. Fins i tot els deso. Tinc una carpeta que es diu Aquells meravellosos newsletters. Com aquelles cançons que mai eliminàvem de les cintes de radiocasset quan érem joves. Hi ha voltes que fins i tot arribo a consumir allò que em proposen: un curs, un descompte, una classe, un programa, etc., aplico els seus tips interessants o, fins i tot, en contracto un servei vaig contactar amb una experta en feng shui, la Glòria Vilalta, arran de llegir un newsletter seu.

Publicitat

Segueixo. Per què decideixo que una informació que rebo al correu electrònic (newsletter o campanya d’e-mail màrqueting) m’interessa? Sovint, la decisió és inconscient. M’interessa segurament perquè hi ha alguna cosa, com en qualsevol altra campanya de publicitat (recordem que l’e-mailing n’és el canal, però el que s’hi envia no deixa de ser un contingut publicitari, per tant, campanya de publicitat), que em crida l’atenció, que m’atrau per endavant, abans de començar a llegir. Pot ser el titular, allò visual, la creativitat, els colors. El contingut ve després. Sense interessar-me pel primer, difícilment arribaré a llegir res més.

El newsletter o la campanya d’e-mail màrqueting et permet allò que no teníem fa 20 anys, en les èpoques daurades de la publicitat: mantenir una comunicació fluïda amb la teva base de dades, poder parlar-hi en un format massiu. Et permet parlar amb el teu públic objectiu. Et permet fer diana. Per tant, crear un newsletter que funcioni és tan important per a una marca com crear una landing page per captar leads o dissenyar un anunci de premsa per obtenir notorietat.

Un bon newsletter és, en definitiva, aquell que no es llença a la paperera, s’obre i es llegeix. I un newsletter brillant és aquell en el qual l’usuari clica el Call to action o fins i tot respon al correu amb un comentari.

Notícies relacionades

Els ODS a Infantil i Primària

El pla d'acció amb 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Escola Garbí Pere Verges

Quines propostes de Sarrià-Sant Gervasi passen a la següent fase dels pressupostos participatius?

D'un total de 186, 67 són els projectes per millorar l'espai públic que arriben a l'etapa decisòria: la votació serà el mes d'abril

Detinguts quatre vigilants de seguretat per agressions de matinada al carrer Tuset

La policia els va arrestar després que actuessin amb violència contra un grup de turistes que sortia d'una discoteca de Galvany

L’assignatura pendent de l’habitatge

"Les esquerres que ens governen ara no defensen amb prou contundència el dret a la propietat privada", escriu Saumell

Temes relacionats

Un propòsit pel 2025: treballar pel barri, viure el barri

"Les persianes tancades i els locals buits no són el final d’un camí; són un avís que ens recorda que cal continuar", escriu Royo

​​’Marques per tot arreu’: TwoJeys i Lamine Yamal

"Empreses joves i petites demostren que el coneixement profund del seu públic, pot ser el millor aliat per obrir-se camí", escriu Royo

Bràquets del Barça i Lamine Yamal

Quan l'ortodòncia es converteix en marca, escriu la publicista Marta Royo

Alegria, és Festa Major a Sarrià!

"Com a publicista, no puc deixar de pensar en la Festa Major de Sarrià com una marca", Marta Royo
spot_img

Quines propostes de Sarrià-Sant Gervasi passen a la següent fase dels pressupostos participatius?

D'un total de 186, 67 són els projectes per millorar l'espai públic que arriben a l'etapa decisòria: la votació serà el mes d'abril

Detinguts quatre vigilants de seguretat per agressions de matinada al carrer Tuset

La policia els va arrestar després que actuessin amb violència contra un grup de turistes que sortia d'una discoteca de Galvany

L’assignatura pendent de l’habitatge

"Les esquerres que ens governen ara no defensen amb prou contundència el dret a la propietat privada", escriu Saumell

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí