20.1 C
Sant Gervasi
| Divendres 22 d'octubre de 2021 |
Publicitat

Fer diana: estratègies d’email màrqueting, per Marta Royo Espinet

Un bon newsletter és aquell que no es llença a la paperera. I un newsletter brillant és aquell en el qual l’usuari clica o fins i tot respon al correu amb un comentari

Publicitat
Publicitat

Opinió

 Marta Royo Espinet

Obro el correu i em trobo uns quants correus electrònics. Uns quants són publicitaris. Alguns m’interessen; d’altres, no tant; molts, gens ni mica. Hi ha fins i tot adreces a les quals no recordo ni haver-me subscrit a la base de dades.

En canvi, els que m’interessen, els llegeixo: m’agraden, m’aporten. Fins i tot els deso. Tinc una carpeta que es diu Aquells meravellosos newsletters. Com aquelles cançons que mai eliminàvem de les cintes de radiocasset quan érem joves. Hi ha voltes que fins i tot arribo a consumir allò que em proposen: un curs, un descompte, una classe, un programa, etc., aplico els seus tips interessants o, fins i tot, en contracto un servei vaig contactar amb una experta en feng shui, la Glòria Vilalta, arran de llegir un newsletter seu.

Segueixo. Per què decideixo que una informació que rebo al correu electrònic (newsletter o campanya d’e-mail màrqueting) m’interessa? Sovint, la decisió és inconscient. M’interessa segurament perquè hi ha alguna cosa, com en qualsevol altra campanya de publicitat (recordem que l’e-mailing n’és el canal, però el que s’hi envia no deixa de ser un contingut publicitari, per tant, campanya de publicitat), que em crida l’atenció, que m’atrau per endavant, abans de començar a llegir. Pot ser el titular, allò visual, la creativitat, els colors. El contingut ve després. Sense interessar-me pel primer, difícilment arribaré a llegir res més.

El newsletter o la campanya d’e-mail màrqueting et permet allò que no teníem fa 20 anys, en les èpoques daurades de la publicitat: mantenir una comunicació fluïda amb la teva base de dades, poder parlar-hi en un format massiu. Et permet parlar amb el teu públic objectiu. Et permet fer diana. Per tant, crear un newsletter que funcioni és tan important per a una marca com crear una landing page per captar leads o dissenyar un anunci de premsa per obtenir notorietat.

Un bon newsletter és, en definitiva, aquell que no es llença a la paperera, s’obre i es llegeix. I un newsletter brillant és aquell en el qual l’usuari clica el Call to action o fins i tot respon al correu amb un comentari.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.