Publicitat

La Fundació Uszheimer celebra 20 anys de divulgació i sensibilització de les malalties neurodegeneratives

Amb motiu de l'aniversari de dues dècades de vida l'entitat ha presentat el llibre 'Uszheimer: 20 anys deixant empremta'

spot_img

Publicat el 16.5.2023 20:00

Gent gran

El Jardí

El dijous 13 d’abril es va celebrar al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona el 20è aniversari de la Fundació Uszheimer. L’acte va estar presidit per Sonia Fuertes, Comissionada d’Acció Social de l’Ajuntament de Barcelona, i per Neus Rodríguez, presidenta de la Fundació Uszheimer. També hi van assistir totes les persones que han donat suport a la Fundació al llarg d’aquests anys: persones malaltes, persones cuidadores, professionals, entitats públiques i privades, persones voluntàries, centres educatius, equipaments municipals i biblioteques.

Publicitat

Amb motiu de l’aniversari de la Fundació, també es va presentar el llibre Uszheimer: 20 anys deixant empremta que és un reflex de la tasca que fa la Fundació Uszheimer. És una eina de divulgació i sensibilització sobre què són i què impliquen les malalties neurodegeneratives, però, sobretot, idees, recursos i dinàmiques per abordar-les.

Publicitat

L’acte va estar estructurat en tres parts, les tres línies d’intervenció de la Fundació que val a dir, s’aborden també en el llibre. Aquestes són:

Atenció a la persona per ajudar a no oblidar. La Fundació Uszheimer porta a terme el seu projecte d’intervenció terapèutica global mitjançant el qual, durant tots aquests anys, ha donat vida a moltes persones malaltes.

Atenció a les persones cuidadores. Al costat de cada persona malalta, hi ha una persona que la cuida. El diagnòstic és de difícil acceptació i implica un procés de dol. Per acompanyar a les famílies, l’entitat ofereix un ventall de recursos: el servei d’orientació individualitzada, el punt d’informació en demències, propostes de formació, els grups de suport per a persones cuidadores i el servei d’atenció psicològica individualitzada.

Atenció a la comunitat. És bàsic dur a terme una sensibilització i formació a la població en general per tal de fer prevenció i poder arribar a fer un diagnòstic precoç. La Fundació du a terme diferents projectes comunitaris, com el projecte intergeneracional d’aprenentatge i servei, Compartint Memòries, que busca sensibilitzar a les generacions joves, treballant amb les escoles i instituts, i el projecte Tenir cura de la nostra ment, amb xerrades, tallers i exposicions temàtiques als equipaments comunitaris. A més, apropa el coneixement a les famílies i a les persones cuidadores, oferint grups de suport i organitzant diferents propostes formatives per a elles i per a professionals de diferents comunitats.

L’acte va comptar amb el testimoni de persones de diferents àmbits que van expressar la seva experiència amb l’entitat en aquestes tres línies d’intervenció. Així com també el seu agraïment i suport a la Fundació.

La celebració va concloure amb un final màgic a càrrec del Mag Igor, on va demostrar com la màgia i el cervell van agafats de la mà.

Va ser un acte molt emotiu i ple de moments únics on la Fundació Uszheimer va mostrar com ha estat 20 anys al costat de les persones, 20 anys ajudant a no oblidar, que està viva i continuarà el seu camí durant molts anys més!

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Una etapa activa i plena d’activitat: Dia Internacional de la Gent Gran

"Afavorir una vida social rica, participar de manera compromesa en l'entorn i promoure l’autonomia el màxim temps possible són elements essencials perquè les persones grans se sentin valorades, escoltades i implicades"

Dia Mundial de l’Alzheimer: el poder de la presència

El 21 de setembre planteja un doble objectiu: fomentar la comprensió de la malaltia i donar resposta a les necessitats de les persones afectades i aquelles que les cuiden

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

El dol en les persones amb Alzheimer: com afecta i com tractar-lo?

El rol dels familiars i cuidadors principals és fonamental per acompanyar la gestió emocional del dol
spot_img

La nena de les trenes, el relat de Maria Àngels Viladot

El Relat Maria Àngels Viladot Som estudiants del màster de memòria històrica. Ens guia el professor Arnau. Té el cap angulós i el cos rabassut, compacte com una roca. Quan ens parla, es pentina la barba amb els dits, com...

El carrer del Cardenal Vives i Tutó: història i curiositats

Els anys 1976 i 1977, en l’esplanada que quedava entre el convent dels Caputxins i la Vil·la Cecília, es va muntar un envelat per fer-hi una Festa Major popular, en contraposició a la Festa Major oficial que organitzava, al llarg del franquisme, la Comisión de Festejos del Distrito III

Aprovat el pla per finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià: així és el projecte

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i es respectarà l’interior enjardinat, i entre l’avinguda de Sarrià i la plaça es reordenaran els carrils de circulació per tal de convertir la parada de Francesc Macià en un intercanviador entre tramvia i bus

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí