Societat
El Jardí
- L’ampliació del Bicing passa de llarg a Sarrià-Sant Gervasi
- Gay supera l’últim Plenari de l’any amb l’oposició posant el dit a la llaga de la minoria socialista
L’ampliació del Bicing a Barcelona de cara al 2024 només preveu, avui dia, una sola nova estació a Sarrià-Sant Gervasi. És la que l’Ajuntament va anunciar que s’instal·larà a la zona de Can Caralleu, a Sarrià.
Al Consell Plenari de Districte celebrat el 4 de desembre, però, la regidora, Maria Eugènia Gay, va dir que s'”estudiarà” la possibilitat de crear dues estacions més. Una a la plaça Borràs, i l’altra a la rebatejada per la Ponència del Nomenclàtor com a plaça Abat Oliba, l’antiga rotonda de Bellesguard. Totes dues places es troben situades a la part alta del districte.
El motiu, segons Gay, són els “comentaris dels alumnes” de les universitats situades a la zona pròxima a la ronda de Dalt, on hi ha el campus universitari de l’escola de negocis ESIC Barcelona, a tocar de la plaça Borràs, i la Universitat Abat Oliba CEU, a tocar de la futura plaça Abat Oliba.

Un benefici pels alumnes de les universitats de la zona alta
També se’n beneficiarien els alumnes del centre de disseny i art universitari de Barcelona EINA, de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), i de l’Institut Químic de Sarrià (IQS), tot i que Gay no va donar cap data concreta, ni tan sols va dir si s’estudiaria de cara al 2024, o si això ja està descartat. Pel veïnat de la part alta de Sarrià i de la Bonanova significaria, de fet, l’arribada per primer cop del servei del Bicing als seus carrers.
Tot plegat, mentre el futur del carril bici de la Via Augusta entre els carrers Ganduxer i Dolors Monserdà, és a dir, en direcció a aquestes possibles noves estacions del Bicing, espera el veredicte de l’Ajuntament de Barcelona, que a finals d’estiu va encarregar un informe per “avaluar” una possible rectificació de l’obra.
Quines possibilitats hi ha que el carril bici de la Via Augusta no es reverteixi?