Publicitat

Districte estudiarà l’arribada del Bicing a tocar de la ronda de Dalt a Sarrià i la Bonanova

Segons Gay, es valorarà instal·lar una estació a la plaça Borràs i una altra a la plaça Abat Oliba, després dels "comentaris" d'alumnes d'universitats de la zona

spot_img

Publicat el 20.12.2023 13:00

Societat

El Jardí

L’ampliació del Bicing a Barcelona de cara al 2024 només preveu, avui dia, una sola nova estació a Sarrià-Sant Gervasi. És la que l’Ajuntament va anunciar que s’instal·larà a la zona de Can Caralleu, a Sarrià.

Publicitat

Al Consell Plenari de Districte celebrat el 4 de desembre, però, la regidora, Maria Eugènia Gay, va dir que s'”estudiarà” la possibilitat de crear dues estacions més. Una a la plaça Borràs, i l’altra a la rebatejada per la Ponència del Nomenclàtor com a plaça Abat Oliba, l’antiga rotonda de Bellesguard. Totes dues places es troben situades a la part alta del districte.

Publicitat

El motiu, segons Gay, són els “comentaris dels alumnes” de les universitats situades a la zona pròxima a la ronda de Dalt, on hi ha el campus universitari de l’escola de negocis ESIC Barcelona, a tocar de la plaça Borràs, i la Universitat Abat Oliba CEU, a tocar de la futura plaça Abat Oliba.

L’actual rotonda Bellesguard © Google Maps

Un benefici pels alumnes de les universitats de la zona alta

També se’n beneficiarien els alumnes del centre de disseny i art universitari de Barcelona EINA, de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), i de l’Institut Químic de Sarrià (IQS), tot i que Gay no va donar cap data concreta, ni tan sols va dir si s’estudiaria de cara al 2024, o si això ja està descartat. Pel veïnat de la part alta de Sarrià i de la Bonanova significaria, de fet, l’arribada per primer cop del servei del Bicing als seus carrers.

Tot plegat, mentre el futur del carril bici de la Via Augusta entre els carrers Ganduxer i Dolors Monserdà, és a dir, en direcció a aquestes possibles noves estacions del Bicing, espera el veredicte de l’Ajuntament de Barcelona, que a finals d’estiu va encarregar un informe per “avaluar” una possible rectificació de l’obra.

Quines possibilitats hi ha que el carril bici de la Via Augusta no es reverteixi?

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat
spot_img

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]