Publicitat

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Publicitat

Opinió

Glòria Vilalta

Darrerament, tinc la paraula “honorar” molt present. Em va arribar en un retir de consciència corporal, en el qual vaig tenir un temps preciós per escoltar-me i meditar. Vaig sortir d’aquells dies amb una idea molt clara: em vull honorar, vull honorar la meva vida, ho vull honorar tot.

El Gran diccionari de la llengua catalana ho defineix d’aquesta manera:

verb

    1. transitiu Retre honor a algú o alguna cosa, enaltir o premiar el seu mèrit. Honrar Déu. Honrar pare i mare. Honrar la memòria dels difunts.
    2. pronominal Tenir a honor. Jo m’honro amb la seva amistat.
  1. transitiu Ésser motiu d’honor, d’orgull, de glòria, fer digne d’estima.

Honorar la meva vida és doncs una mica diferent que agrair-la, tot i que per a mi, van molt relacionades. Crec que honorar comporta també una acció. Per exemple, honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia, per exemple.

Honorar-me és cuidar-me, cuidar el meu cos, la meva ànima i el meu esperit. Honorar-me és oferir els dons que tinc. Tots en tenim, i si som aquí, és per utilitzar-los, oferir-los. Tenir aquest regal que és la vida i no aprofitar-la ni per a nosaltres ni per als altres, és -des del meu punt de vista-, no honorar-nos a nosaltres, ni als altres, ni a la vida ni a tota la creació.

Honorar-me és, per tant, també honorar els altres, que també formen part de la vida, de la meva i de totes. En conseqüència, honorar els altres és cuidar-los, estimar-los, beneir i agrair els seus dons i la seva existència. Res és casual. L’existència de tots i de tot és sagrada; ja només per això sento que l’hauria d’honorar molt més del que faig habitualment.

Honorar el sol, la lluna, els arbres, el mar, els animals…, i tot el que se’n deriva, com per exemple el menjar. Beneir la taula, beneir els aliments i agrair que els tenim a l’abast (i especialment quan per a moltes persones no ho és). El menjar és fruit de la Terra i de tots els éssers que l’habiten. Em deixo moltíssimes coses, perquè per a mi, honorar la vida és honorar-ho tot. 

A casa

I aquí entra també la casa. Honorar-me a mi és honorar la meva llar. La meva llar és la meva tercera pell, és el lloc que m’acull, el meu refugi, el lloc on m’alimento i descanso, el lloc que m’ajuda a  cuidar-me, a créixer a desenvolupar-me i també a relacionar-me amb els altres i amb tot el que existeix.

Aleshores, em cal cuidar-la, mimar-la, tenir-la neta, endreçada i amb una bona energia. En coherència, tampoc posar-hi res que no m’agradi o que senti que no faci honor a la seva existència i a la seva ànima, a qui és ella i, per tant, a qui soc jo. 

Quan honorem una persona, la respectem, li donem valor. Fem-ho també a casa nostra! Ens ho estarem fent també a nosaltres.

Notícies relacionades

La necessitat de pertànyer

"Tots necessitem -ni que sigui de manera inconscient- sentir-nos part d’alguna cosa. Suposo que perquè en el fons tots formem part del mateix, tenim el mateix origen, encara que ho haguem oblidat. Quan podem entendre això, de veritat, i ho sentim, ja mai més ens sentim separats": l'opinió de Glòria Vilalta

Celebrar: arriba l’hivern i Nadal 

"Celebrar, portar alegria a la llar, posar-hi rialles, amor, cura -també amb les decoracions-, fa que l’energia de l’espai augmenti. I això ens ajudarà a fer que augmenti també la nostra. És un circuit de retroalimentació": l'opinió de Glòria Vilalta

Mou-te, mou-ho

Convé airejar, ventilar, fer que hi hagi renovació de l’ambient. És aconsellable per a la nostra salut, per no respirar altes concentracions de tòxics, però també per al nostre benestar mental, a nivell més subtil

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"
spot_img

Neix el Grup d’Habitatge dels Barris de Muntanya

Es presentarà en una assemblea oberta el 25 de febrer a les 19:30 al Mercat Cultural de Vallvidrera

Coco Comin: “Les escoles de dansa són un espai de creixement personal i de cohesió social”

Entrevistem a la fundadora de l'escola del carrer Benet Mateu, referent del jazz americà i del musical, que ja ha format tres generacions d’artistes

Més de 10.000 captures de vespa asiàtica en un any: el balanç d’un projecte amb resultats exitosos a Collserola

Un projecte comunitari, amb suport científic i voluntariat format, ha aconseguit reduir de manera significativa la presència d'aquests insectes, generant un benefici net per la diversitat global del ecosistema

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

No hi ha articles per mostrar