Publicitat
spot_img

indiviDUAL, concert de dos pianos

Publicat el 28.11.2017 16:00

El faristol / Arts i lletres

Eduard Sant Chalois (@Eduard_Sant)

Amb l’arribada de la tardor i el consegüent canvi d’horari on a partir d’ara els dies es faran més curts, un clàssic de Sant Gervasi torna per donar llum a les fosques tardes-nits dels pròxims mesos. Em refereixo al cicle de concerts de l’Associació Musical Granados Marshall, organitzat per l’emblemàtica Acadèmia Marshall. Des de finals d’octubre fins al juny del proper any, noms com Claudia Schneider, Antoni Comas, Oriol Romaní, Elena Lasco, Josep Maria Colom, Marta Zabaleta, i un llarg etc. ompliran de sentiments les seves interpretacions en l’històric i especial saló del principal del número 10 del carrer Comte de Salvatierra.

Pierre Delignies i Alice Burla. Fotografia Acadèmia Marshall

A causa de la posposició a darrera hora de la conferència de Joan Vives sobre “Debussy, Ravel i amics” prevista inicialment pel dijous 19 d’octubre, els joves pianistes Alice Burla (Toronto 1996) i Pierre Delignies (Santander 1990) van rebre l’honor d’inaugurar la temporada 2017-2018 el passat dijous 26 d’octubre. Alice Burla i Pierre Delignies, formats entre altres a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía (Madrid) i sota la tutela dels prestigiosos pianistes Dimitri Bashkirov i Marta Gulyas, formen, l’any 2015, un duo de piano per títol IndiviDUAL.

Publicitat

Amb IndiviDUAL, estem davant un projecte que pretén trencar amb la idea clàssica de dos pianistes iguals o amb maneres de veure i interpretar la música de la mateixa manera. Executant les peces amb diferents varietats, tonalitats tímbriques, Burla i Delignies constantment busquen una interacció dels pianos curiosa i a la vegada atractiva. Com ells mateixos defineixen en la seva filosofia: “la individualitat i a dualitat enfront de la unitat”.

Respecte al recital en si mateix, pocs minuts després de les 20 h i davant unes 25 persones que omplien ¾ parts de l’emblemàtic saló, Burla i Delignies es varen instal·lar en els seus respectius pianos per presentar el projecte IndiviDual amb un programa que necessitava màxima coordinació i memòria, ja que en cap moment van utilitzar partitures com a acompanyament.
Una intensa i expressiva interpretació a duo dels “Tres Moviments de Petrouchka” de Stravinsky va donar el tret de sortida al recital. A continuació, Alice Burla va cedir el protagonisme a Pierre Delignies i a Chopin, en concret amb Berceuse op.57” i “Masurques op.68”.

Seguidament, els papers es van intercanviar i Alice Burla, sola al piano, va interpretar un relaxant “Images 1er livre” de Debussy que transportava fàcilment al món dels somnis pensat pel compositor francès.
Per últim, el format duo va tornar a fer acte de presència interpretant “Après une lecture de Dante” composta originalment per Franz Liszt però amb uns intensos arranjaments, obra del mateix Delignies.

Sota una sonora ovació, i després que Alícia Torra, filla d’Alícia de Larrocha, els entregués un regal recordatori, Burla i Delignies van obsequiar al públic assistent amb un bis format per tres cançons de Mompou originàriament pensades per veu i piano però arranjades per ser interpretades a 4 mans.

Com a anècdota, quan van anunciar aquesta interpretació de Mompou, la prestigiosa pianista i compositora Carlota Garriga, present a les primeres files, va avisar als intèrprets que estaven tocant en el piano del mateix Mompou, que va donar a l’Acadèmia Marshall.

En definitiva, en unes hores tan convulses en el país, aquesta hora de música va aportar pau i tranquil·litat, gairebé com un oasi dins un desert d’incertesa.

 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano
spot_img

Quan Nadal em torna a trobar 

El relat de Maria Àngels Viladot

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí