Publicitat

Janet Sanz allunya l’adquisició de Can Raventós: “No podem comprar-ho tot”

Junts espera que la permuta sigui "possible" per tal de preservar l'espai pel veïnat de Sarrià

spot_img

Publicat el 18.1.2023 12:11

Política

Sergi Alemany

L’Ajuntament de Barcelona no contempla, com a mínim a hores d’ara, la compra de la finca de Can Raventós de Sarrià, on la propietat actual té prevista la construcció de 53 pisos de luxe. Fa mesos que el projecte ha topat amb les reivindicacions de la plataforma veïnal Defensem Can Raventós per aturar-lo i salvar els jardins existents pel gaudi del barri. El mes de novembre de l’any passat el regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, va anunciar per sorpresa de tothom que l’Ajuntament es plantejava la compra de la masia.

Publicitat

En la comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat celebrada aquest dimarts, la tinent d’alcaldia Janet Sanz (BComú) va assegurar que ara mateix hi ha dues possibles solucions a les demandes de la plataforma: arribar a un acord amb la propietat per una permuta total o parcial de l’espai, o bé comprar o expropiar la finca. La segona possibilitat, però, va deixar clar que suposaria una despesa pública massa alta en una zona (Sarrià-Sant Gervasi) on els costos són “molt elevats”. “No podem estar a cop de talonari, comprant-ho tot”, va dir Sanz com a resposta a un prec de Junts per Catalunya que reclamava informació sobre les negociacions amb la família Raventós.

Publicitat

En la rèplica de Junts, el seu portaveu a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, va insistir que quan el Govern municipal ha tingut “prioritat de compra” al mateix districte, citant el cas de la Buenos Aires a Vallvidrera, es “va agafar el talonari” i es “va gastar“. Martí va defensar que Can Raventós potser també hauria de ser un tema prioritari pel Govern, i va acabar desitjant que la permuta acabi sent “possible” i permeti la preservació de l’espai pel veïnat de Sarrià.

Janet Sanz encara va tenir una última paraula per apuntar que no es tracta d’anar a cop de talonari, sinó de “justificació urbanística”. “En aquesta ciutat no hem anat mai a cop de talonari, perquè si no es prevarica”, va assegurar Sanz, que té en marxa un procés judicial obert per una demanda de la societat London Private Company per suposada prevaricació en el cas de l’expropiació de l’Ajuntament de Barcelona de l’edifici de la Buenos Aires als Pares Paüls.

Un dels murs que envolta Can Raventós © Mireia Monjo

El millor és arribar a un acord amb la propietat de Can Raventós”, va insistir la tinent d’alcaldia, que va tenir paraules d’agraïment cap a la plataforma Defensem Can Raventós per les propostes de permuta fetes amb el seu equip de treball.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

Sentència ferma a Can Raventós: el Suprem rebutja el recurs de la promotora i referma la lluita de la plataforma veïnal

L'alt tribunal rebutja el recurs de cassació de la promotora CORP i la sentència passa a ser ferma; Defensem Can Raventós exigeix la permuta total a l'Ajuntament i convoca una cercavila reivindicativa

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

El veïnat de Sarrià fa pinya perquè Can Raventós sigui un refugi climàtic i espai per a la cultura popular

La Plataforma Defensem Can Raventós prepara accions i mobilitzacions que compten amb el suport d'una trentena d'entitats i la majoria dels partits de l'oposició
spot_img

El temps de les cireres

"La proliferació del columnisme com a mitjà per guanyar-se la vida de molts escriptors a casa nostra em semblava de fet un dels motius principals pels quals no havíem desenvolupat un assagisme respectable com el d’altres països europeus": la columna d'Aitor Romero Ortega

Sant Joan 2025 a Sarrià-Sant Gervasi: consulta el programa

El Farró, Sarrià i el Rectoret organitzen sopars, concerts i fogueres per a la nit més curta de l'any

Aquests són els patis escolars de Sarrià-Sant Gervasi que obren durant l’estiu

Formen part dels 44 centres públics de Barcelona que oferiran espais de joc obert i refugi climàtic fins al 31 d’agost.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]