Publicitat

José Luis Lorente i l’AV Bonanova seran reconeguts amb la Medalla d’Honor de Barcelona

spot_img

Publicat el 23.5.2025 20:17

Política

El Jardí

Unanimitat total entre tots els grups polítics de Sarrià-Sant Gervasi per designar les persones i entitats que mereixen rebre la Medalla d’Honor de Barcelona. Després de diverses reunions, la proposta tant del Govern del Districte com de la resta de l’oposició és proposar per aquesta insígnia a José Luís Lorente i a l’Associació de Veïns de la Bonanova. La decisió va ser aprovada de manera unànime a l’últim Consell Plenari del districte, celebrat el dimarts. Ara, només caldrà que l’Ajuntament doni el vistiplau, un procediment que ben segur serà correspost.

Publicitat

Per què les medalles a aquesta persona i entitat? José Luis Lorente no necessita presentació al districte. És d’aquelles persones que sempre hi és. Defensant el que considera just, queixant-se quan cal, sent propositiu sempre que pot.

Publicitat

Al Consell Plenari va ser el conseller del PSC Blas Navalón qui va introduir la seva biografia, sense amagar-se de l’emoció. Nascut a Barcelona l’any 1952 i fill de classe treballadora, Lorente ha transitat per diverses lluites a UGT i CCOO, però sobretot ha destacat per la seva tasca al capdavant dels veïns del Rectoret. “Recordo quan, en l’incendi del 1994, va liderar la implementació dels plans de protecció de barris, sent el Rectoret un dels més avançats”, ha destacat Navalón. És un veí insigne i conegut als barris, president de l’associació de veïns des del 1998.

Més enllà de Lorente, l’altra proposta és un reconeixement a l‘Associació de Veïns de la Bonanova, que enguany celebra 50 anys. L’encarregada de defensar la proposta ha estat també la consellera socialista Begoña Roget, que ha recordat com l’AV va néixer el 1975 per defensar els interessos del veïnat davant del creixement urbanístic, posant sempre l’accent en les necessitats socials.

També la defensa d’edificis històrics i del reconeixement patrimonial. “Vull fer valdre el valor humà de l’associació”, ha remarcat. Segons la consellera, l’AV ha treballat per millorar la qualitat de vida dels veïns i comerços, i per fomentar la convivència. També per reclamar la millora de l’espai públic, de la mobilitat, la cultura i el medi ambient, sempre posant l’atenció en els més vulnerables com la gent gran, els infants i les persones amb mobilitat reduïda.

Notícies relacionades

spot_img

Viure la geometria

podem viure la geometria de moltes maneres; observant-la en nosaltres i el nostre entorn, gaudint de la bellesa i l’harmonia de les creacions que la utilitzen, i també utilitzant-la en l'àmbit terapèutic

Mor el pallasso sarrianenc Claret Papiol

Nascut a Sarrià, va ser un pallasso, actor i pedagog singular

Què pot ensenyar l’apagada elèctrica als futurs enginyers en energies renovables?

L’apagada elèctrica general de l’abril es converteix en un “cas pràctic” perquè l’alumnat dels graus d’enginyeria de l’EUSS analitzin com funciona el sistema elèctric actual i quins són els reptes de futur

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí