Publicitat

Junts acusa de “negligent” el govern de Colau i Collboni en la construcció d’habitatge públic a Sarrià-Sant Gervasi

Posa com a exemple la gestió del solar municipal del carrer General Vives 4-6, adjudicat a una cooperativa per fer cohabitatge, però que suma set anys buit

spot_img

Publicat el 8.2.2024 20:13

Política

El Jardí

Junts per Catalunya ha criticat aquest dimecres la “negligència” i “manca de professionalitat” dels governs de Colau i Collboni a l’hora de tirar endavant promocions d’habitatge públic a Sarrià-Sant Gervasi. En una atenció als mitjans davant del solar municipal situat al carrer General Vives 4-6, a tocar de la ronda de Dalt a Sarrià, el portaveu del grup municipal a l’Ajuntament i regidor president de Sarrià-Sant Gervasi, Jordi Martí, ha posat com a exemple aquest terreny buit des de fa set anys per denunciar la gestió del consistori en matèria de promoció de pisos socials al districte.

Publicitat

“Estem igual que el primer dia, amb un solar erm, buit i sense complir la funció social d’habitatge a preu assequible”, ha dit Martí en referència a un terreny on, de fet, s’espera que comenci aviat la construcció d’un edifici en la modalitat de cohabitatge -una comunitat de persones vivint en un edifici sense ser-ne els propietaris i a un preu inferior al del mercat-, tal com va informar El Jardí fa tres anys. El projecte, liderat per una cooperativa, ha patit retards i, segons les últimes notícies aportades per aquest mitjà, l’inici d’obres està previst per principis d’aquest any amb la idea que els seus habitants -entre ells un grup de joves extutelats de la Fundació Nazareth- puguin entrar a viure-hi el 2026.

Publicitat

El solar del carrer General Vives 4-6, buit des de fa set anys, espera la construcció d’un cohabitatge

El terreny municipal del carrer General Vives 4-6 va sortir a concurs públic el 2017 juntament amb sis solars més de la ciutat, amb la idea del consistori d’impulsar el cohabitatge com a alternativa al lloguer i la compra de pisos a Barcelona. Junts denuncia que aquell concurs el govern d’Ada Colau el va fer “malament”, cometent irregularitats que van acabar judicialitzant i endarrerint el procés, i lamenta que set anys després els 16 habitatges públics encara no estiguin construïts. “És un fracàs de les polítiques de Colau i Collboni”, diu Martí.

“La ciutat i aquest districte necessiten habitatge públic de lloguer social a preu assequible”, apunta Martí, recordant la recent dada recollida per aquest diari que el 50% dels joves nascuts a Sarrià-Sant Gervasi han de marxar a viure fora.

https://twitter.com/JuntsXCatSSTG/status/1755640513426764271

Mentrestant, la Sareb continua cedint zero pisos per a lloguer social a Sarrià-Sant Gervasi i els veïns del barri de muntanya de Vallvidrera continuen pressionant el govern de l’alcalde Jaume Collboni perquè faci el possible per fer realitat els 37 pisos socials promesos per l’anterior consistori a l’antic hotel i llar d’avis Casa Buenos Aires.

Notícies relacionades

Les recomanacions dels polítics de Sarrià-Sant Gervasi per Sant Jordi

Cultura El Jardí Arriba un dels dies més bonics de l'any pels catalans i les catalanes, Sant Jordi. A El Jardí hem fet un recull de...

Denúncia per discriminació lingüística al Cafè de París de Galvany

L'exconseller de Junts Miquel Buch assegura que li han anul·lat la reserva per parlar català

La mobilitat i la cultura popular, els protagonistes de les crítiques de l’oposició al ple de Sarrià-Sant Gervasi

Gay reivindica totes les activitats culturals que s'han fet al districte per defensar-se de les crítiques

Pas endavant de l’Ajuntament per expropiar la Casa Buenos Aires de Vallvidrera

Tots els grups municipals han votat a favor de la Modificació del Pla General Metropolità, menys el PP i VOX que s'hi han posicionat en contra
spot_img

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell

El Santuari Sant Antoni de Pàdua inaugura l’exposició benèfica “L’art amb València”

La mostra, que compta amb obres d'Antoni Tàpies, es podrà visitar fins al 10 de maig a Santaló

“Collserola en perill” llença un manual de prevenció d’incendis forestals

Els veïns dels barris de muntanya difonen les mesures que cal adoptar a casa i als carrers

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí