Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Junts demana visibilitzar els noms de dones ocultes als carrers de Barcelona

El partit assenyala que hi ha plaques que fan referència a dones sense citar el seu nom, com en el cas del carrer Tavern i dels Jardins de Moragas

Publicat el 21.9.2022 11:05 · Actualitzat el 21.9.2022 13:55

Política

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona veu amb bons ulls incrementar el reconeixement a les aportacions de les dones a la societat catalana i barcelonina, a través d’una modificació del nomenclàtor de la ciutat. És a dir, a través dels noms de carrers, parcs i places. A proposta de Junts, la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports s’ha mostrat favorable a eliminar un greuge històric amb les dones, amb els vots a favor d’ERC i del govern municipal, i l’abstenció de la resta de grups.

Junts per Catalunya ha presentat un escrit en què critica que a Barcelona existeixen espais públics dedicats a dones -només un 8 %- on només hi apareix el cognom i no el nom de la personsa a la que es pretén recordar. En un escrit que el regidor Joan Rodríguez Portell ha presentat a la Comissió de Drets Socials es posa com a exemple diversos punts del districte de Sarrià – Sant Gervasi com el carrer (Nicolasa) Tavern, el carrer (Josepa) Brusi, els Jardins de (Vicenta) Moragas i el Turó de Monterols, vinculat a Manuela Gil Llopart.

Publicitat

Junts demana un estudi complet del nomenclàtor

«S’invisibilitza un cop més la memòria històrica de les dones, ja que en el cas dels homes es tracta d’una situació que no té lloc», reflecteix l’escrit presentat per Junts. El partit considera que la incorporació dels noms de pila de dones al nomenclàtor de la ciutat permetria avançar en la voluntat de feminitzar el nomenclàtor «sense suposar grans canvis ni perjudicis als veïns afectats pel canvi de nom».

En el mateix escrit el partit demana fer un estudi relatiu a l’actual nomenclàtor de la ciutat on consti quina part d’aquest és relatiu a personatges femenins que han estat invisiblitzades per la falta de la presència del seu nom o en no aparèixer el gènere femení.

La Ponència del Nomenclàtor de Barcelona, durant el mandat d’Ada Colau, ha anat introduïnt nous noms de dones oblidades en espais de la ciutat com els Jardins de Maria Carbonell i Mumbrú, la plaça de Carme i Enriqueta Soriano i Tresserra, la placeta d’Angelina Alòs i Tormo i la plaça de Maria Luisa Granero, tots aquests el 2019 i al districte, on més recentment Angelina Trallero també ha rebut el nom d’una petita plaça de nova construcció a Sarrià.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Junts exigeix solucions i ajuts urgents pels veïns i comerciants afectats per l’esvoranc de Sant Gervasi

Martí Galbis i Laïlla reclamen "responsabilitats polítiques" i lamenta que ni l'Ajuntament ni la Generalitat hagin demanat "disculpes"

La meitat de les famílies de Sarrià – Sant Gervasi es queden sense plaça a l’escola bressol pública

El Consell Plenari aprova una proposició de Junts que demana ajudar les famílies a pagar les quotes de les privades, però topa amb una oposició ferma del PSC, comuns i ERC

Més de 80 persones assisteixen al sopar d’estiu de Junts a Sarrià – Sant Gervasi

El president del Parlament, Josep Rull, situa el partit com la formació que aposta per "l'educació i el respecte" davant del clima de polarització

Guanya Jordi Martí Galbis, guanya la marca de l’experiència

"En un context en què la comunicació política sovint es mou entre la notorietat, la immediatesa i la capacitat de generar soroll, el vot intern ha prioritzat un altre tipus d’actiu: la credibilitat construïda des del recorregut": l'opinió de Marta Royo Espinet
spot_img

Els mites grecs com no els has llegit mai

La tetralogia de Stephen Fry que reinventa els grans relats de la mitologia amb humor, rigor i una mirada contemporània

Arriba la 14a edició de la Correm Junts, la gran festa de l’esport i la inclusió d’Aspasim

El proper 25 d’octubre, els carrers de Sarrià tornaran a acollir la milla inclusiva; les inscripcions estan obertes del 15 de setembre al 15 d’octubre

El CP Sarrià celebra 75 anys de futbol, barri i família

El club commemorarà l'aniversari amb una temporada plena d'actes oberts al barri, marcada pel record del fundador Josep 'Pitu' Calderó i amb l'objectiu de continuar sent una referència del futbol base

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí