Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

La biblioteca J. V. Foix

El rumor que la biblioteca de Sarrià no es dirà J. V. Foix ha comportat un ball de noms algun dels quals no es pot fer servir sense consultar els familiars

Publicat el 29.3.2021 6:00

Opinió

Jordi Bigues

El rumor que la biblioteca de Sarrià no es dirà com s’havia acordat, J. V. Foix, ha comportat un ball de noms algun dels quals no es pot fer servir sense consultar els familiars, que viuen a Sarrià. Sóc besnét de Carme Karr i, com a estudiós de l’obra de la meva besàvia i sarrianenc, em permeto fer algunes consideracions al respecte.

Nombroses biblioteques de Barcelona tenen el nom dels escriptors que van viure al barri on s’ubiquen o a prop. És el cas de Teresa Pàmies, Jaume Fuster, Josep Miracle, Juan Marsé… En el cas de Sarrià, el motiu és evident: J. V. Foix fou i és un poeta i escriptor molt arrelat a Sarrià, on va viure tota la vida, barri al que va dedicar la seva obra i on va participar activament de múltiples iniciatives culturals.

Publicitat

Fins i tot, la seva vida personal evoca valors menystinguts de respecte a la diversitat de les persones i llur identitat i personalitat. Però no oblidem que el motiu de la dedicatòria és la qualitat indiscutible de la seva obra i el seu arrelament a Sarrià. És el cas.

Hi ha tres escriptores de Sarrià que em vénen a la memòria: Dolors Monserdà, Clementina Arderiu i Carme Karr. Totes tres han de tenir i, el poden tenir, un espai a la biblioteca de Sarrià. La primera va estiuejar i morir a Sarrià. La segona va viure uns quants anys al carrer Major de Sarrià per marxar a l’exili i la tercera va viure a Sarrià els darrers trenta anys de la seva vida.

Estic convençut que les persones que coneixen l’obra de les tres o d’algunes han llegit i honorat la seva trajectòria. J. V. Foix n’era un d’ells. En canvi no estic molt convençut dels que proposen aquest canvi ho hagin fet. Ja sabeu que la ignorància és molt atrevida i sovint és el rebedor de la insolència. Que no sigui el cas.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i nebot net del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

El Teatre de Sarrià reviu Foix amb un recital íntim

L’espectacle "L’Instant i les deixes del somni. Foix per ell mateix" va omplir el teatre amb lectures dramatitzades de Manuel Barceló i Rosa Renom, acompanyades al piano per Jordi Masó amb peces de Frederic Mompou

Parlar de la vila de Sarrià és parlar de Foix

Caldria atendre a criteris literaris i culturals en termes de qualitat i mèrit proporcionals més que no pas sotmetre-ho a una decisió col·lectiva poc treballada

Rebombori a Sarrià pel futur nom de la biblioteca

La Fundació J.V Foix ha engegat una campanya d'adhesions, l'Ajuntament assegura que no hi ha cap denominació decidida i alguns sectors reivindiquen un nom de dona
spot_img

El Teatre de Sarrià afronta greus problemes de liquiditat després de la gestió dels últims anys i demana ajuda

L'actual president, Joaquim Campanyà, dimiteix després d'un canvi en la programació del centre que ha deixat la tresoreria sense prous fons per pagar factures pendents

Cal·listènia al Parc del Putxet

"El Parc del Putxet és un espai privilegiat per promoure la salut i la vida activa. La comunitat que s'ha creat al voltant de la cal·listènia és un exemple de com els espais públics poden generar convivència, relacions positives i benestar"

El teu mapa vital: com començar a llegir el teu «cel» personal

Només entenent els patrons que ens fan interpretar el món d'una manera o una altra, podrem entendre per què el nostre cos decideix activar certs símptomes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí