Publicitat

La Gleva sobre el tancament dels teatres: “És una vergonya”

El Teatre La Gleva exigeix saber quants focus de contagi s'han produït en teatres: "Amb els artistes, anirem a sopar a la Barceloneta, que això sí que es pot"

spot_img

Publicat el 18.7.2020 0:52

Cultura

Carme Rocamora

Després que la Generalitat hagi anunciat que per contenir els contagis de coronavirus a Barcelona es tancaran, entre d’altres establiments, els teatres, el Teatre La Gleva ha emés un comunicat en el que ha criticat que s’assenyali el teatre com a espai de risc de contagi: “És una vergonya”.

Publicitat

“D’ençà que vam obrir el 22 de juny, cada dia s’han respectat les mesures d’higiene i seguretat, els espectadors han estat identificats, amb reserva prèvia, havent de circular amb mascareta i els hem acompanyat un per un al seu seient preassignat en una sala amb l’aforament reduït”, exposen des del Teatre.

Publicitat

Es pregunten el que moltes altres entitats de la cultura han plantejat: “Quin control hi ha a bars i restaurants? A biblioteques i museus? A les botigues? Al transport públic? Als centres mèdics?”. I encara més, exigeixen saber quants focus de contagi s’han produït en teatres.

Reivindiquen que tot i les dificultats, van considerar obrir complint les normes per una obligació moral, cultural i social: “Per als agents independents del sector cultural sembla que té tant de risc l’acció del Govern com la pandèmia”.

“Ens posarem en contacte amb els espectadors afectats per tornar-los els diners si finalment ens obliguen a tancar. Amb els artistes, anirem a sopar a la Barceloneta, que això sí que es pot”. 

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Teatres del Farró obre les seves portes amb una comèdia de Virginia Woolf mai estrenada a l’estat espanyol

La nova sala, polivalent i amb capacitat per 250 persones, estrena per primera vegada Freshwater

Neix un pol artístic gestionat per la Gleva: Teatres del Farró

El teatre farronenc obrirà un nou espai escènic que s'ubicarà a la plaça de Mañé i Flaquer la tardor de 2025

‘El nebot de Rameau’ converteix el diàleg de Diderot en una sàtira sobre el compromís social

La Gleva estrena l’obra de teatre dirigida per Ramon Simó, que es podrà veure fins al 26 de gener

Tanquen els cinemes Boliche de la Diagonal, després de gairebé 30 anys de vida

La sala històrica de Galvany ha estat sis mesos inactiva i ara queda a l'espera de nous llogaters
spot_img

Atlàntic

"M’agrada la possibilitat de perdre’m dintre d’una pel·lícula o d’un llibre i que no m’estiguin agafant de la maneta tota l’estona": l'opinió d'Aitor Romero Ortega

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

Ignasi Moreta rellegeix el Maragall més vitalista a Sant Gervasi

La conferència inaugural del cicle “Travessar la nit fosca” reivindica la vigència de Joan Maragall des d’una lectura que vincula mort, vida i espiritualitat, amb la participació del CIC, Sant Ildefons i familiars del poeta

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí