Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

La guarda i custòdia compartida en el divorci

"Les estadístiques ens indiquen que més del 50% dels matrimonis acabaran en divorci"

Publicat el 15.9.2021 7:00

Espai Legal

Silvia Pinilla

Fa tan sols dos mesos es van complir 40 anys de l’aprovació de la Llei de Divorci. Després de tots aquests anys, la normativa en la matèria ha variat gairebé tant com ho ha fet la societat en la qual vivim.

Durant anys, per accedir al divorci era necessari haver passat per la separació judicial. I igualment, durant anys, en els procediments de separació i posterior divorci, es donava gairebé per fet que la custòdia dels fills menors s’atribuiria a la mare, mentre que el pare obtenia un règim de visites bastant limitat, que normalment es basava en caps de setmana alterns i, en el millor dels casos, una tarda durant la setmana.

Publicitat

Des de fa ja més d’una dècada, però, la custòdia compartida dels fills menors és el règim preferent en la majoria dels processos de divorci, tenint en compte sempre i per sobre de tot l’interès i el benefici del menor (aspectes que justificarien establir una custòdia exclusiva a favor d’un dels progenitors).

A Catalunya disposem d’una normativa pròpia i específica que regula de manera preferent l’establiment d’una guarda compartida en cas que els progenitors no aconsegueixin un acord sobre la forma en la qual es desenvoluparà la custòdia dels seus fills. Per això, el jutge haurà de tenir en compte, de manera prioritària, el caràcter conjunt de les responsabilitats parentals.

El repartiment del temps amb els fills, la distribució del pagament de les seves despeses, l’ús del domicili en el qual va residir la família… són alguns dels aspectes que hauran de discutir-se en un procediment de divorci i separació de parella amb fills menors. Aquí també es decidirà la forma d’organització futura de les noves unitats familiars.

Estem en una societat en constants canvis, i amb nous models de família que suposen que cada procés sigui completament únic i diferent i en cap cas comparable amb el del nostre veí… malgrat que la tendència és tenir sempre un conegut que ha passat pel mateix. Per això, resulta de gran importància obtenir un bon consell jurídic, fins i tot a vegades preventiu, abans de plantejar el divorci a la nostra parella.

Comença el setembre, i amb el nou curs acabem l’època estival després de la qual augmenten de manera important el nombre de ruptures de parella. No en va, les estadístiques ens indiquen que, en l’actualitat, més del 50% dels matrimonis acabaran en divorci. I gairebé un terç de les dissolucions matrimonials tenen origen el mes de setembre, després de tot un estiu de compartir temps en família i en el qual, inevitablement, moltes parelles hauran pres ja camins separats i de no retorn.

Silvia Pinilla, advocada a Alonso-Cuevillas Advocats i Economistes

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Jordi Martí guanya les primàries de Junts i serà l’alcaldable a Barcelona

L'hereu polític de l'exalcalde Xavier Trias aconsegueix més del 40% dels vots de la militància de Junts a la ciutat

Una conversa serena, però amb disputa per l’herència de Trias: així s’ha viscut el debat de candidats de Junts

Jordi Martí, Pilar Calvo, Jaume Alonso-Cuevillas i Glòria Freixa exhibeixen unitat ideològica i aprofundeixen poc en les seves diferències

Primàries Junts per Barcelona amb aroma de marca: quin relat projecta cada candidat?

"En política, com en publicitat, no n’hi ha prou amb fer-se veure: cal donar motius perquè et triïn. I, si pot ser, deixar una aroma de marca pròpia": un article de Marta Royo Espinet

Quatre veïns de Sarrià – Sant Gervasi es presenten a les primàries de Junts per a les municipals de Barcelona

Jordi Martí, Glòria Freixa, Jaume Alonso Cuevillas i Pilar Calvo competiran per ser els alcaldables del partit a la capital catalana
spot_img

Districte prohibeix els concerts de Festa Major a Casa Orlandai després de gairebé 20 anys

Sarrià - Sant Gervasi comunica un dia abans de la Festa Major que la normativa acústica impedeix els concerts al pati d'en Marcel, tot i haver-ne autoritzat dos a l'estiu

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

El tramvia entre Francesc Macià i Montesa estarà fora de servei del 10 al 12 d’octubre

TRAM oferirà un servei especial d’autobús que cobrirà el trajecte entre les parades afectades

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí