Publicitat

Què diuen els representants de Junts de Sarrià-Sant Gervasi sobre la continuïtat al Govern?

Els afiliats de Junts al districte han participat aquest vespre en una assemblea on han debatut sobre aquesta qüestió; entre els assistents, Jaume Giró, Jaume Alonso-Cuevillas, Glòria Freixa i Quim Jubert

Publicat el 6.10.2022 12:19 · Actualitzat el 8.10.2022 14:18

Política

Carme Rocamora

Junts per Catalunya posarà en marxa la consulta sobre la continuïtat o no al Govern aquest dijous a les dotze de la nit, i s’allargarà fins divendres a les cinc de la tarda. Són moltes les territorials que s’han posicionat a favor o en contra d’aquesta continuïtat. A Sarrià-Sant Gervasi no s’ha fet un posicionament conjunt, però diversos dirigents i càrrecs electes han manifestat obertament la seva postura.

És el cas del portaveu de Junts a l’Ajuntament de Barcelona i regidor adscrit al districte, Jordi Martí, que ha compartit al seu perfil de Twitter el comunicat de Junts a l’Ajuntament a favor de la continuïtat al Govern. “Els regidors de Junts votarem ‘Sí’ a la continuïtat al Govern. Per reclamar l’acompliment de l’acord de legislatura, per avançar cap a la independència, per complir amb els compromisos assumits i per guanyar les eleccions a Barcelona”, ha escrit Martí.

Publicitat

També la consellera al districte Montse Cantín ha fet una publicació a Twitter on, més enllà d’assegurar l’acontentament perquè Junts doni l’oportunitat de decisió a la militància, ha expressat que està a favor de continuar la lluita i “no abandonar cap trinxera”, en referència a la seva voluntat que la formació es mantingui a l’executiu.

El també conseller al districte Álvaro Clapés-Saganyoles no ha fet un posicionament públic sobre aquesta qüestió. Sí que l’ha fet, en canvi, la formació de la qual n’és el màxim responsable com a secretari general, la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC), que en una reunió de la seva executiva aquest dimarts va decidir mantenir-se “neutral” i donar llibertat de vot als seus militants. Tampoc han explicat el seu posicionament els consellers Pol Lliró i Jaume Oliva.

La diputada al Parlament Glòria Freixa, que fins fa poc presidia l’agrupació de Junts al districte, no s’ha posicionat encara sobre aquesta qüestió. En una entrevista al programa Cafè d’Idees de RTVE aquest dimarts al matí, va expressar que “encara no ha acabat de prendre una decisió” però que de fet considera que, per part d’ERC, ja està “tot decidit”: “Crec que Esquerra ha pres ja una decisió respecte aquest Govern i que el que votem nosaltres potser serà una mica indiferent”. El diputat de Junts Quim Jubert també ha compartit a Twitter una piulada de l’exsecretari general del partit, Jordi Sànchez, en què defensa amb 10 arguments votar a favor de la continuïtat.

La plana major

Més enllà d’aquests posicionaments, altres càrrecs públics de Sarrià-Sant Gervasi, que no estan a l’executiva del partit al Districte, hi han dit la seva. El conseller Jaume Giró fa dies que expressa la seva voluntat de continuar al Govern, i per això manté les seves tasques relacionades amb l’elaboració dels pressupostos per l’any 2023. En diferents entrevistes i des de fa dies, és de les persones que més comparteix que hi pugui haver discrepàncies amb ERC, però defensa que això no ha de ser motiu per trencar el Govern.

Si que defensen el trencament altres dirigents de Junts i veïns del districte, com la presidenta suspesa del Parlament i líder del partit, Laura Borràs, que ha defensat obertament sortir del Govern perquè “no té legitimitat democràtica”. En una piulada a Twitter, ha assegurat que votarà “no” a la continuïtat. També el diputat de Junts i veí de Sarrià Jaume Alonso-Cuevillas s’ha posicionat a favor de la sortida, assegurant que fer-ho és “qüestió de dignitat”, uns postulats que acompanyen els de l’exdirigent de Junts i actual president del Consell de la República, Carles Puigdemont.

El conseller d’Economia, Jaume Giró, a l’assemblea de Junts de Sarrià-Sant Gervasi

És en aquest clima de divisió interna que Junts a Sarrià-Sant Gervasi ha celebrat aquest dimecres la seva assemblea. Els afiliats han debatut sobre aquesta qüestió amb un to “molt positiu”, segons fonts consultades per El Jardí. No s’ha decidit cap posicionament conjunt, si bé ha existit un debat “molt interessant i ric” moderat per la nova presidenta de Junts al districte, Pilar Gascón. Entre els assistents, més enllà de regidors, consellers del partit i afiliats, hi han assist Giró, Cuevillas, Freixa i Jubert.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Jordi Martí guanya les primàries de Junts i serà l’alcaldable a Barcelona

L'hereu polític de l'exalcalde Xavier Trias aconsegueix més del 40% dels vots de la militància de Junts a la ciutat

Una conversa serena, però amb disputa per l’herència de Trias: així s’ha viscut el debat de candidats de Junts

Jordi Martí, Pilar Calvo, Jaume Alonso-Cuevillas i Glòria Freixa exhibeixen unitat ideològica i aprofundeixen poc en les seves diferències

Primàries Junts per Barcelona amb aroma de marca: quin relat projecta cada candidat?

"En política, com en publicitat, no n’hi ha prou amb fer-se veure: cal donar motius perquè et triïn. I, si pot ser, deixar una aroma de marca pròpia": un article de Marta Royo Espinet

Quatre veïns de Sarrià – Sant Gervasi es presenten a les primàries de Junts per a les municipals de Barcelona

Jordi Martí, Glòria Freixa, Jaume Alonso Cuevillas i Pilar Calvo competiran per ser els alcaldables del partit a la capital catalana
spot_img

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí