Publicitat

La Maria Elena enceta la Festa Major de Vallvidrera: “Sempre seré la fornera del poble”

La Festa Major de Vallvidrera se celebra aquests dies amb activitats de tot tipus que s'allargaran fins al 19 de setembre

spot_img

Publicat el 11.9.2021 10:39

Cultura

John McAulay

La Festa Major de Vallvidrera ha arrancat aquest divendres, i ho ha fet de la mà d’una de les cares més reconegudes del barri. La Maria Elena ha estat l’encarregada de pronunciar el pregó d’aquesta edició al pati del Centre Cívic, davant d’un nombrós i expectant públic que no s’ha deixat intimidar per la pluja que poc abans ho havia mullat tot. I ho ha fet compartint, un cop més, tota la seva personalitat i el seu sentit d’humor.

Publicitat

“Per si algú no em coneix, que ho dubto bastant, jo soc la fornera del poble. Sempre seré la fornera del poble”, ha dit. “Sé que hi ha d’altres, però no importa. Hi ha la princesa del poble i la fornera, que soc jo”. El públic, molt animat, ha respost amb riures i aplaudiments, demostrant així l’encert de les seves paraules.

Publicitat

Seguidament, ha agraït el reconeixement que suposa haver-la designada per fer el pregó. “Tinc l’honor de formar part d’aquest grup de persones que ha posat tota la seva il·lusió, entusiasme, ganes de treballar i de divertir-se perquè la Festa Major sigui possible. No soc ningú més”, ha conclòs.

Però el que més ha fet embogir el públic ha estat quan la Maria Elena ha rememorat les jornades festives que vivia en la seva joventut -“fa l’òstia”, en paraules seves. Primer ha recordat els putxinel·lis i les sardanes que tenien lloc durant tot l’estiu. Anys després arribaven les “macrofestes” i les obres de teatre a les escales de l’església. “La Verge, que la portàvem des del Baixador amb fanalets per la muntanya”, ha compartit, així com el tennis de taula, el cinema i els tornejos de futbol.

“Un any no va haver-hi Festa Major, i els nens i les nenes de Vallvidrera venien al forn per dir-me ‘Maria Elena, és que no hi ha festa'”, ha explicat. “I doncs la vam muntar nosaltres”. Per fer-ho possible, van preparar una tómbola que tenia lloc després del ball. “En quines males condicions estava jo després a les set del matí!”, ha intimat. La festa no acabava fins que arribava al mercat amb una copeta de cava fent balanç de la nit. “Però és clar, com havia passat el cremat i tot, no recordo gaire de què passava”.

El seu discurs -que ha acabat amb crits de ‘Vallvidrera’ en baixar de l’escenari per part seva- ha deixat pas a l’obra de teatre ‘Coi de criatures’, que ha anat a càrrec de la companyia Fontmontina, també autòctona del barri, i que ha regalat al públic una bona estona. Qui no n’ha gaudit, però, ha estat el regidor del districte, Albert Batlle, que ha decidit perdre’s l’estrena.

La Festa Major de Vallvidrera comença aquest divendres i s’allargarà fins el dia 19

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Vallvidrera, en alerta per la proliferació de rates

El veïnat s'activa per reclamar actuacions a l'Ajuntament però demana no posar verí per evitar intoxicacions a gossos i gats

L’Ajuntament tanca la porta a la proposta veïnal per la Buenos Aires: només podrà ser allotjament temporal d’emergència

La plataforma de Vallvidrera en defensa de la Casa insisteix que la normativa que permet el doble ús: assistencial i dotacional

El Centre Cívic de Vallvidrera, en risc de desaparèixer per l’ampliació de la Biblioteca: què està passant?

Tant l'Associació Veïnal com els usuaris del Vázquez Montalbán s'oposen al projecte i denuncien "opacitat" per part de la Biblioteca i l'Ajuntament

L’Ajuntament no preveu una “actuació immediata” per resoldre la saturació turística que pateix el transport públic de Vallvidrera

Districte assegura ser conscient de la problemàtica, però descarta ampliar freqüències del bus 111 i del Funicular
spot_img

Els nens del Tècnic Eulàlia estem de celebració

"Era una mena d’oasi solitari i valent, com un centre de pacífica resistència cultural i pedagògica"

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano

Horaris dels equipaments de Sarrià – Sant Gervasi per l’estiu de 2025

Durant juliol i agost, els centres municipals modifiquen el temps d'obertura

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]