Societat
El Jardí
- Les Tres Torres clama pel soterrament del cablejat telefònic a tots els carrers
- Julia Herrero: “En termes d’infraestructura, les Tres Torres és un barri totalment abandonat”
Al barri de les Tres Torres fa anys que el veïnat reclama, a través de l’associació de veïns, el soterrament del cablejat de les línies de telefonia que travessen els seus carrers. Tant el cablejat, com les postes de telèfon a les voreres, comprometen l’accessibilitat dels vianants i el paisatge urbà. És per això, que l’Ajuntament ha iniciat el projecte de soterrament de les línies aèries, segons ha explicat durant el darrer consell de barri de les Tres Torres, celebrat aquest dimecres 14 de maig.
“És voluntat de l’Ajuntament eliminar-los per complet de les nostres voreres i els nostres carrers”, ha anunciat Begoña Roget, consellera del districte, durant la sessió. Així mateix, ha explicat que, actualment, a Sarrià-Sant Gervasi hi ha 177 trams de vorera afectats, dels quals 43 pertanyen al barri de les Tres Torres. “És una gestió molt complicada, ja que no són instal·lacions municipals“, ha recalcat Roget.
En el marc del Pla Endreça 2025-2026, hi ha un pressupost d’1 milió d’euros per a cada districte per invertir en el soterrament del cablejat. En el cas de Sarrià-Sant Gervasi, s’ha prioritzat el carrer Ganduxer, concretament el tram entre Alacant i Maó. Tanmateix, el projecte plantejat inicialment esgotava el pressupost total per invertir al districte. Per aquest motiu, el consistori ha optat per repensar la proposta.
Actualment, s’està redactant el projecte executiu i s’està fent una concreció tècnica amb les diferents companyies de les instal·lacions aèries. “Estem buscant una intervenció al carrer Ganduxer que no esgoti tot el pressupost. Plantegem destinar-los a carrers on ja hi hagi una obra civil executada, per tal de deixar-los completament lliures d’impediments”, ha afegit Roget. De moment, però, no s’ha concretat la despesa definitiva que tindrà l’actuació. A banda, el departament d’obres i manteniment està duent a terme un treball de camp, per tal d’identificar els pals de fusta i fer una reclamació a les companyies responsables d’aquestes instal·lacions.
Paral·lelament, en el marc dels pressupostos participatius, a les Tres Torres s’han prioritzat cinc iniciatives en total. Com dues d’elles reclamen el soterrament de les línies aèries al barri, s’han unificat en una sola.
La línia d’autobús V9 continuarà sent doble
El consell de barri també ha servit per parlar de la mobilitat i el transport públic a les Tres Torres. Alguns veïns han aprofitat l’ocasió per a preguntar sobre l’autobús V9, el qual, segons s’havia pactat, havia de passar de ser doble a ser simple, per tal de reduir el soroll. La resposta, per part dels responsables de Transport Metropolità de Barcelona (TMB) ha estat senzilla: el fet que sigui doble serveix per facilitar la mobilitat del veïnat durant les hores d’entrada i sortida de les escoles. Això sí, el soroll que genera la línia es reduirà mitjançant la implementació del pla de descarbonització del transport públic, que s’està efectuant des de 2023 i s’allargarà fins al 2036.
