Publicitat

L’Ajuntament reforçarà la senyalització i els semàfors al tram de carril bus contrasentit de Travessera de Gràcia

Ho farà després de revisar, a petició de JxCat, els 14 trams de la ciutat de carril bus contrasentit i constatar que el de la Travessera de Gràcia és el que registra més accidents

spot_img

Publicat el 18.11.2020 16:56

Societat

El Jardí

El tram de carril bus contrasentit a la marxa dels vehicles, que circula actualment per la Travessera de Gràcia entre els carrers de Balmes i Santaló, veurà reforçats els semàfors en vermell i la senyalització pels vianants, la “gran majoria” de causants dels accidents en aquest tipus de carril bus a la ciutat, segons ha assegurat aquest dimecres a la Comissió de Seguretat i Prevenció a l’Ajuntament de Barcelona el regidor de Sarrià – Sant Gervasi i tinent d’alcalde de Seguretat a la ciutat Albert Batlle.

Publicitat

L’Ajuntament de Barcelona ha revisat els 14 trams de carrils bus contrasentit i bidireccionals que del 2010 al 2018 es van dissenyar en diferents punts de la ciutat. Ho ha fet després d’una petició presentada pel grup municipal de Junts per Catalunya al setembre, com va explicar El Jardí.

Publicitat

El tram de la Travessera de Gràcia ha resultat ser el que té un registre més elevat d’accidents des de la seva posada en marxa el 2017, sense produir-se cap mort. L’apartat de l’informe referent a l’accidentalitat sí que conclou que s’han produït a tota la ciutat 133 accidents en deu anys, amb el resultat de dues persones mortes, 16 lesions greus i la resta ferits lleus. Segons l’informe 7 de cada 10 accidents han estat atropellaments o caigudes a l’interior de l’autobús.

De fet, les dues morts van tenir lloc l’any 2016, quan un vianant va ser atropellat per un autobús en no respectar el semàfor en vermell, i el 2019 quan una passatgera va caure a terra a l’interior del bus després d’una frenada d’emergència del conductor per evitar un atropellament d’un vianant que creuava per una zona no habilitada.

Segons Albert Batlle, la causa de la “gran majoria” d’accidents en un carril bus contrasentit al llarg dels 10 anys que fa que es van començar a dissenyar, ha estat “un vianant que creua en vermell o fora del pas de vianants.” 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges

El veïnat de Sarrià fa pinya perquè Can Raventós sigui un refugi climàtic i espai per a la cultura popular

La Plataforma Defensem Can Raventós prepara accions i mobilitzacions que compten amb el suport d'una trentena d'entitats i la majoria dels partits de l'oposició
spot_img

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Jesuïtes Sant Gervasi i el Casal Sant Ildefons: una aliança transformadora a través del TR i el voluntariat

La proposta educativa combina l’aprenentatge acadèmic amb el compromís social, permetent que els estudiants col·laborin setmanalment amb diferents entitats del barri i la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]