Publicitat

Les distraccions al volant són la principal causa d’accident a Sarrià

La Guàrdia Urbana identifica dues zones de risc al barri

spot_img

Publicat el 8.4.2025 17:15

Societat

El Jardí

Els índexs de sinistralitat han disminuït progressivament al barri Sarrià en el darrer any. Tanmateix, al districte hi ha diverses zones de risc que actualment són analitzades per l’Ajuntament de Barcelona, amb l’objectiu de fer actuacions de millora. Aquests punts conflictius són sobretot vies principals. En el cas de Sarrià, es tracta de la Via Augusta i la Ronda de Dalt.

Publicitat

La principal causa d’accidents a Sarrià continuen sent les distraccions, que l’any 2024 van provocar un 40% dels sinistres ocorreguts al barri, el mateix percentatge que el 2023. La segona causa més habitual són els girs i els canvis de carril, que representen el 20% de la sinistralitat a Sarrià. Els accidents relacionats amb semàfors i altres senyals han disminuït en l’últim any, però encara suposen el 14% dels accidents. Finalment, el 3,5% dels sinistres es produeixen per no respectar el pas de vianants. Els usuaris més vulnerables i, per tant, els més afectats per aquestes situacions, continuen sent els vianants i els ciclistes.

Publicitat

Com a mesures de prevenció, el govern municipal té previst elaborar un pla d’acció de priorització de semàfors pendents i instal·lar noves estacions de Bicing a Can Caralleu. Durant aquest mandat també està prevista l’actuació en el voladís de la Via Augusta, en el tram des del Passeig de la Bonanova fins a la plaça Borràs. Finalment, la Taula de Mobilitat del Districte -conjuntament amb la Regidoria de Mobilitat, TMB i la Guàrdia Urbana- està estudiant el passeig de Sant Joan Bosco, per tal d’executar actuacions que permetin garantir la normal circulació, tant de vehicles com de ciclistes.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sentència ferma a Can Raventós: el Suprem rebutja el recurs de la promotora i referma la lluita de la plataforma veïnal

L'alt tribunal rebutja el recurs de cassació de la promotora CORP i la sentència passa a ser ferma; Defensem Can Raventós exigeix la permuta total a l'Ajuntament i convoca una cercavila reivindicativa

L’Ajuntament inicia el projecte de soterrament del cablejat de Ganduxer

Al consell de barri de les Tres Torres, Districte també anuncia que descarta simplificar la línia V9 per l'alta afluència en horari escolar

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

El Jovent Republicà reuneix gairebé una cinquantena de veïns en un acte sobre el cooperativisme a la plaça de Sarrià

Amb el lema “Que no et prenguin el pèl”, s'ha debatut sobre els problemes laborals de la joventut actual
spot_img

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]